اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک در ارومیه اجرا می‌شود

شهردار ارومیه گفت: طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک در ارومیه در حال اجرا است.

طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک در ارومیه اجرا می‌شود

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک (مواد قابل بازیافت) در ارومیه در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ و آموزش عمومی در ارتباط با تولید، دفع مواد زائد و ترویج روحیه صرفه‌جویی، بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید زباله و حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت مواد اولیه کارخانه کمپوست به منظور دستیابی مرغوب‌تر از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

حضرت‌پور افزود: بهینه‌سازی شیوه‌های جمع‌آوری و حمل و نقل مواد زائد جامد و نظافت شهر، صرفه‌جویی در هزینه‌های جمع‌آوری و حمل زباله، کمک به اقتصاد کلان کشور و ایجاد زمینه‌های اشتغال و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید و انتشار آلودگی‌ها از دیگر اهداف اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک است.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در تمام مناطق شهری ارومیه اجرا نمی‌شود، اعلام کرد: در این راستا شهروندان با زباله‌های قابل بازیافت آشنا شده و سپس کیسه‌های مخصوص برای زباله‌های قابل بازیافت در بین شهروندان توزیع شده است.

حضرت‌پور اعلام کرد: در روزهای خاصی از سال عوامل بازیافت با لباس آرم‌دار مخصوص و با کارت شناسایی و خودرو مجهز به ملودی مشخص، زباله‌های خشک را پس از تفکیک در محل تولید از شهروندان جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/61001/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول