اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه اولیایی کاشمر:

زنان از عاشورای حسینی تا عاشورای خمینی همواره در صحنه بودند

مدیر مدرسه علمیه اولیایی کاشمر گفت: زنانی که عاشورایی زندگی کنند و تابع امام و ولایت باشند، می‌توانند به عنوان زنان الگو مطرح شوند که این گونه زنان از عاشورای حسینی تا عاشورای خمینی وجود داشته‏اند.

زنان از عاشورای حسینی تا عاشورای خمینی همواره در صحنه بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین صبح امروز در همایش «الگوی زن توانمند ایرانی اسلامی» در محل حسینیه رزمندگان اسلام این شهرستان با بیان اینکه زن الگو باید دارای ویژگی‎های خاصی باشد، اظهارداشت:‌ زنانی که عاشورایی زندگی کنند و تابع امام و ولایت باشند، می‌توانند به عنوان زنان الگو مطرح شوند که این گونه زنان از عاشورای حسینی تا عاشورای خمینی وجود داشته‏اند.

وی افزود: زنی می‏تواند الگوی زن اسلامی و ایرانی ما باشد که یاری کننده خوبی برای عبادت و اطاعت خداوند باشد، همان‌گونه که حضرت علی(ع) در مورد حضرت فاطمه(س) فرمودند که ایشان بهترین یاور در مسیر اطاعت خداوند است.

وی ادامه داد: اولین مسلمان و اولین شهید اسلام زن بود و این مایه مباهات زنان است، بنابراین اگر زنان امروز ما الگوی خود را اولین مسلمان یعنی حضرت خدیجه(س) و اولین شهید یعنی سمیه و نیز بانوان نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) قرار دهند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: زنی می‌تواند الگو شود که حرف اول و آخر را در زندگی او دستورات الهی بزند و نه آداب و رسومی که ممکن است اشتباه هم باشد و نیز زنی می‌تواند به عنوان الگو مطرح شود که در ایثارگری پیشتاز باشد.

نیک‌بین افزود: البته ایثارگری فقط مربوط به دوران جنگ و دفاع نظامی نیست، بلکه امروز هم زنی که خوب شوهرداری کند و فرزندان صالح تربیت کند، در واقع یک زن ایثارگر است.

وی اظهار داشت: زنی می‌تواند الگوی خوبی باشد که در دین و اطاعت از امام و نایب امام موفق باشد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول