اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

کارگران در تولید و اقتصاد کشور نقش اساسی دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز گفت: کارگران در تولید و اقتصاد کشور نقش اساسی دارند.

کارگران در تولید و اقتصاد کشور نقش اساسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ایمانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران در تمام عرصه‌ها و به ویژه در اقتصاد و تولید کشور نقش اساسی و قابل توجهی دارند، لذا رفع مشکلات و توجه به دغدغه‌های آنان باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها باشد.

وی ادامه داد: براساس نامگذاری‌های سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری نقش کارگران در تحقق این شعارها بسیار اهمیت داشته است.

ایمانی افزود: هم‌اکنون تعداد 20 هزار و 73 نفر در استان البرز مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: در این راستا همچنین 379 هزار و 765 جمعیت کارگران بیمه شده استان هستند که از این تعداد 252 هزار و 930 نفر شامل بیمه اجباری هستند.

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 745 حادثه توسط بازرسان کار در استان بررسی و 691 مورد بازرسی برای شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز انجام و هزار و 560 نفر اتباع غیرمجاز شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود 15 هزار دادخواست در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف استان رسیدگی شد که برای برخی رأی صادر شد و مواردی هم منجر به سازش شد.

*1000 شورای سازش در البرز تشکیل شد

ایمانی در سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای سازش در استان البرز اذعان کرد: در سه ماه اخیر نیز بیش از هزار شورای سازش در واحدهای تولیدی، تشکلات کارگری، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌ها و حتی در جوار شهرک‌های صنعتی تشکیل و همین تعداد نیز دادخواست مطرح شده است.

*افزایش تعداد تشکلات کارگری در استان البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه سخنان خود به افزایش تعداد تشکلات کارگری در سال‌جاری و در استان البرز اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده طی سال‌جاری افزایش تعداد تشکلات کارگری و بالادستی استان البرز است.

ایمانی تاکید کرد: در این راستا در نظر داریم نسبت به تشکیل مجمع نمایندگان کارگران، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی و کارگری و کانون بازنشستگان اقدام کنیم.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول