اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌‌تبیین ‌‌مولفه‌های امنیت پایدار به روایت سردار عراقی

‌اقتصاد قوی و پویا ‌امنیت ملی پایدار ایجاد می‌کند / 10 مولفه امنیت پایدار

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران وظیفه ذاتی نیروهای مسلح را تامین امنیت کشور عنوان کرد و گفت: امنیت یکی از مقوله‌هایی است که دائما بشر به دنبال آن بوده است.

‌اقتصاد قوی و پویا ‌امنیت ملی پایدار ایجاد می‌کند / 10 مولفه امنیت پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار عبدالله عراقی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده تیپ 71 پیاده روح‌الله یکی از وظایف ذاتی هر حکومت و دولتی را برقراری امنیت ملی برای آن کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت ملی افزود: دولت‌ها همواره به فکر حاکم کردن امنیت ملی در جامعه خود هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: مقوله امنیت گفتمانی نیست بلکه احساسی و ادراکی است و تنها با تبلیغات و شعار در رسانه‌ها نمی‌توان آن را  احساس کرد.

عراقی در بیان اهمیت امنیت اظهار داشت: در دین اسلام به دو مقوله امنیت و سلامت در کنار هم تاکید شده است.

وی بیان کرد: یکی از مولفه‌های امنیت نیروهای مسلح است که هر چه نیروهای مسلح، آموزش دیده و توانمندتر باشند می‌توانند بهتر این امنیت را برقرار کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: یکی از وظایف مهم برای ایجاد امنیت ملی پایدار و پویا تقویت نیرو‌های مسلح در حوزه رزم است.

عراقی با بیان اینکه امروزه نیروهای مسلح به تنهایی نمی‌توانند ضامن امنیت باشند و مقوله‌های دیگر نیز نیاز است، اقتصاد را یکی از مولفه‌های امنیت ملی عنوان کرد.

وی با توجه به اهمیت اقتصاد در نوسازی تجهیزات نظامی و تامین معیشت و رفاه نیروها خاطر نشان کرد: یک اقتصاد قوی و پویا می‌تواند یک امنیت ملی پایدار ایجاد کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، مدارای قومی مذهبی و تحمل سلایق و سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر مولفه‌های امنیت دانست و اظهار داشت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از افراد معتبر و تاثیر‌گذار در مدار حکومت و حاکمیت استفاده شود.

عراقی دسترسی به منابع اصلی آب، برق، سوخت و انرژی را از دیگر مولفه‌های امنیت ملی ذکر کرد.

وی آموزش و اثر بخشی آموزشی، آمادگی جسمانی، تبحر در تیراندازی، نظم و انضباط انفرادی و عملیاتی و آماده به جنگ بودن تمام دارایی‌های یگان را از عوامل موفقیت یگان‌ها عنوان کرد و بیان کرد: در صورت رعایت و کنترل این نکات می‌توانیم به یک امنیت پایدار برسیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت قدردانی از سرمایه‌های اجتماعی و امید بخش نسل جوان به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید همواره قدردان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بود و برای تعظیم آنها تلاش کرد.

عراقی افزود: اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه‌ها مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است و باید از تجربیات این قشر بیش از پیش استفاده شود.

در این مراسم  که با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد از خانواده شهدای تیپ پیاده 71 روح‌الله و پیشکسوتان تیپ 71 روح‌الله تجلیل شد.

در این مراسم از خدمات سردار محسن کریمی قدردانی شد و سرهنگ پاسدار علیرضا داودآبادی به عنوان فرمانده تیپ پیاده 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول