اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان قضایی

انتخابات مجمع بسیج حقوقدانان قزوین برگزار شد

انتخابات مجمع بسیج حقوقدانان استان قزوین با حضور جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.

انتخابات مجمع بسیج حقوقدانان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این مراسم مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین به تبیین برنامه مجمع حقوقدانان پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در طول سال با برگزاری مرتب و هدفمند نشست‌ها و جلسات بصیرتی، علمی و پژوهشی تلاش می‌کند تا جامعه بسیج حقوقدانان این استان با منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش آشنا شوند و بتوانند گامی بلند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام بردارند.

مهدی بهرامیان با اشاره به اهداف تشکیل این مجمع افزود: در حال حاضر 11 کارگروه تخصصی در این مجمع تشکیل شده است که امیدواریم با عضویت و همکاری حقوقدانان در این کارگروه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های حقوقی را کاهش دهیم.

وی با تأکید بر ترویج تفکر و روحیه بسیجی در جامعه حقوقدانان، نهادینه شدن این فرهنگ را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم با اهمیت دانست.

بهرامیان یادآور شد: در این مجمع می‌توان به 11 کارگروه از جمله کارگروه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی و بانوان اشاره کرد که در این کارگروه‌ها تلاش می‌شود دغدغه‌ها و مشکلات جامعه حقوقی و دستگاه قضا را تسهیل و در راستای پیشگیری از جرایم و آگاه‌سازی حقوقی مردم فعالیت مثمر ثمر انجام داد.

در این جلسه نیز رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: جامعه حقوقی این استان باید بیش از گذشته منسجم و یکپارچه باشد تا بتواند موانع حقوقی مردم را مرتفع کند.

جمال انصاری در این مراسم، اظهار داشت: افکار و تدابیر حقوقدانان بسیجی در راستای تحکیم مبانی جمهوری اسلامی، تحقق منویات رهبری و در راستای ارایه خدمات بهتر به مردم است.

وی افزود: جامعه حقوقی استان باید بیش از گذشته منسجم و یکپارچه باشد تا بتواند موانع حقوقی مردم را مرتفع کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی نظام که با جنگ نرم مواجه است، تشکیل این مجمع و انسجام بیشتر آن قطعاً مشکلات و موانع حقوقی مردم را مرتفع خواهد کرد.

در ادامه این جلسه مهدی طاهرخانی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران دوم اردیبهشت ‌ماه به نام روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: این نام‌گذاری یکی از یادگاری‌های امام راحل برای مردم کشور ایران است و نهاد سپاه پاسداران را برای نگهبانی از دستاوردهای انقلاب تشکیل دادند و این فرمان در دوم اردیبهشت‌ ماه سال 58 صادر شد و تکمیل آن در 26 شهریور ماه سال 64 صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته‌ شده و سعی و تلاش سپاه نیز این بوده که به این وظیفه سنگین خود به خوبی عمل کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: سپاه به خصوص در سال‌های پس از جنگ تحمیلی با ورود به عرصه سازندگی در سازندگی خرابی‌هایی که از جنگ تحمیلی باقی مانده بود به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافت.

این مسئول اظهار امیدواری کرد و افزود: بسیج حقوقدانان نیز مانند دیگر اقشار بسیجی فعالیت‌های خوبی در قالب نیروهای بسیجی و در زمینه تخصصی خود داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام محسن کرمی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری این است که واژه‌سازی‌هایی را در زمان مطلوب به جامعه ارائه می‌دهند که بسیار راهگشا است.

استاد و سرمربی حلقه‌های صالحین حقوقدانان بسیجی استان ادامه داد: در زمانی که جامعه درگیر ساخت‌وساز و جبران خسارات جنگ بود، ایشان واژه تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را به ما هدیه کردند که هشداری بود برای کسانی که در فضای آن زمان گرفتار مسائل اقتصادی شده بودند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمن هم در این جریان توفیقی نداشت و جریان‌ها و واژه‌های خود را به دنبال هم برای ما می‌فرستاد، مقام معظم رهبری نیز اخیراً یکی از واژه‌هایی را که حکایت از استراتژی فعال دارد را بیان کردند که بحث مهندسی فرهنگی است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: مهندسی فرهنگی یک حرکت تک رو، انفرادی و شخصی نیست بلکه یک برنامه‌ریزی جامع با شالوده گذاری مناسب برای یک هدف بلند مرتبه است.

کرمی ادامه داد: همه افرادی که به عنوان انقلابی و مسلمان در برابر این ناتوی فرهنگی بخواهند اقدام کنند دارای مسئولیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه بسیج‌های تخصصی مانند بسیج حقوقدانان مورد توجه قرار گرفت به این دلیل است که در مهندسی فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است هر کسی باید جایگاه خود را به شایستگی پیدا کرده و ایفای نقش کند.

این مسئول با اشاره به چگونگی شکل‌گیری حلقه‌های صالحین در کشور بیان کرد: سال‌های گذشته پیشنهادی از سوی یکی از پایگاه‌های بسیج شهر اهواز حرکتی شکل گرفت که بر اساس آن حلقه‌هایی تشکیل شد و افرادی به عنوان مربی و سرگروه در این حلقه‌ها بحث‌های معرفتی، عقیدتی و اخلاقی را مطرح کردند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: این حلقه‌ها به صورت شبکه‌ای به هم متصل بودند. وقتی این طرح را به صورت دقیق بررسی کردند و خدمت مقام معظم رهبری عرضه کردند ایشان با دید مثبت این طرح را تأیید کردند و نهایتاً پس از حذف نواقص این طرح با عنوان شجره طیبه صالحین تصویب شد.

کرمی اضافه کرد: یک شکل ظاهری برای این طرح در نظر گرفته شد به این صورت که در هر استان یک استاد حضور داشته باشد و زیرمجموعه این استاد نیز سرمربی باشد. سرمربی نیز تعدادی مربی را در اختیار داشته باشد و زیرمجموعه مربی‌ها تعدادی سرگروه و زیرمجموعه این سرگروه‌ها مربی‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: بنابر این حلقه‌های صالحین در سطح کشور راه‌اندازی شد و پس از چند وقت از آن بازخورد گرفته شد که مشخص شد بازخورد بسیار مثبتی در جامعه دارد.

این مسئول بیان کرد: آنچه که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شجره طیبه صالحین تلقی می‌کنیم، شاید تنها و انحصاری‌ترین راهی که برای ارتقای سطح نیروهای انقلابی جامعه برای رسیدن به هدف‌های انقلاب در نظر گرفته شد همین شجره طیبه صالحین است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: تأکیداتی که ایشان برای پیگیری و راه‌اندازی و استمرار این جلسات داشتند بسیار قابل توجه است.

کرمی عنوان کرد: جمع شدن وکلا، قضات و سردفترها در هر شرایط و مکانی نمی‌تواند مفید باشد چه بسا دارای آفت نیز باشد. به نظر می‌رسد بهترین جایی که بتواند محل تجمع این ظرفیت عظیم باشد و کمترین آفت و تبعات سوء برای آن در نظر گرفته شود جایی است که یک حرکت مردمی بر اساس آرمان‌های انقلابی شکل‌ گرفته که همان بسیج است.

به گفته وی اگر غیر از تشکل بسیج قرار باشد حقوقدانان در مجمعی دور هم جمع شوند قطع یقین آفاتی به دنبال دارد.

این مسئول با اشاره به جامعه هدف این مجمع تصریح کرد: جریان‌سازی‌های مثبت در مجموعه‌های حقوقی یکی از جامعه‌های هدف ما هستند و باید بتوانیم از ظرفیت عظیم بسیج حقوقدانان در حل مشکل اطاله دادرسی در محاکم تأثیر مثبتی بگذاریم و در زمان رسیدگی کاهش ایجاد کنیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: یکی از راه‌های رسیدن به این هدف این است که وکلا در حاشیه برگزاری نماز جمعه وکالت و مشاوره رایگان در اختیار جامعه مذهبی و نمازگزاران قرار دهند بنابر این مجموعه‌های حقوقی می‌توانند یکی از جامعه‌های هدف این مجمع باشند.

کرمی اظهار کرد: یکی دیگر از جامعه‌های هدف، مردم و کسانی هستند که مخاطب حقوقی ما هستند و ارتقای سطح علمی و حقوقی آنان از راهکارهای اساسی برای جریان‌سازی مثبت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه است.

وی یادآور شد: اعضای بسیج حقوقدانان در بسیاری از موارد دفاع از حقوق عامه مردم در برابر متعدیان را می‌توانند در دستور کار خود قرار دهند و به این طریق به مردم انقلابی و ولایت‌مدار ایران کمک کنند.

در این مجمع انتخابات حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان استان قزوین به عنوان رئیس مجمع، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان نایب رئیس اول، احسان مظفری رئیس دادگستری شهرستان قزوین نایب رئیس دوم، جواد قدوسی‌فرد از وکلای دادگستری به عنوان دبیر مجمع و عبدالله آقاعلیخانی و محمدعلی شعبانی از قضات دادگستری به عنوان بازرسان مجمع بسیج حقوقدانان انتخاب شدند.

انتهای پیام/77002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول