اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان:

بالغ بر 500 میلیون تومان خسارت به بخش ایمنی سیستان و بلوچستان وارد شد

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خسارات وارده به علائم ایمنی در جنوب سیستان و بلوچستان بالغ بر 500 میلیون تومان است.

بالغ بر 500 میلیون تومان خسارت به بخش ایمنی سیستان و بلوچستان وارد شد

ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار داشت: خسارات وارده به علائم ایمنی بخشی از برنامه‌های تکراری سالانه به حساب می‌آید چه بسا به واسطه همین تخریب و سرقت، جان افرادی در معرض تهدید قرار گرفته و یا تلف شده‌اند.

وی افزود: این خسارات شامل تابلو، پایه تابلو، گاردریل، کابل سیستم‌های روشنایی، آتش زدن سرعت‌گیر‌های پلاستیکی، مخدوش کردن تابلوهای اطلاعاتی، برخورد خودرو با علائم و گاردریل و عدم گزارش راننده به اداره مذکور که عمده این رانندگان قاچاقچی سوخت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش‌های زیادی از سال 88 در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش افراد که در حاشیه راه‌ها سکونت دارند، انجام گرفته که می‌توان به آموزش مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش به مردم از طریق دهیاران و امام جماعت مساجد و همچنین بازسازی و نصب کامل علائم تخریبی و سرقتی انجام شده که نتایج موفقیت‌آمیزی در زمینه کاهش این هزینه‌ها داشته، اشاره کرد.

کرد گفت: با توجه به هزینه بالای خرید علائم و لزوم حفظ آن بالغ بر 500 میلیون تومان خسارات تخریب و سرقت به بخش ایمنی وارده شده که باعث می‌شود ایمنی جاده در محورهای اصلی و فرعی دچار افت شدیدی شود.

وی بر فرهنگ‌سازی در زمینه نگه‌داری و حفظ اموال عمومی به‌ویژه تابلوها و علائم جاده‌ای تأکید کرد و گفت: سرقت و تخریب این علائم موجب بروز حوادث ناگوار رانندگی و ایجاد خسارات جانی و مالی برای مردم می‌شود و سارقان و تخریب کنندگان تابلوها و علائم ایمنی راه‌ها در وقوع این حوادث سهم زیادی دارند و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

انتهای پیام/75005/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول