اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه های گیلان عنوان کرد

تلفات 65 درصدی جاده‌ای عابران و موتورسواران گیلان

مدیرکل حمل و نقل پایانه های گیلان گفت: 65 درصد تلفات رانندگی گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.

تلفات 65 درصدی جاده‌ای عابران و موتورسواران گیلان

سبحان‌الله علیپور در حاشیه دومین همایش طرح آموزش ایمنی عابران پیاده و موتورسواران در سیاهکل‌رود بخش چابکسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، اظهار کرد: در گیلان 65 درصد تلفات رانندگی مربوط به کشته‌های عابران پیاده و موتورسواران است.

به گفته وی، این آمار در رودسر 82 درصد و بالاتر از حد میانگین استانی است.

این مسئول با اشاره به آمار 30 ماه گذشته تلفات رانندگی در رودسر، افزود: در این مدت 139 نفر در تصادفات رانندگی رودسر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این تعداد، 107 نفر عابر پیاده و موتورسوار بودند که 61 نفر موتورسوار و 46 نفر عابر پیاده هستند.

علیپور تصادفات و تلفات نسبتأ بالای موتورسواران و عابران پیاده از نظر فراوانی و شدت، آسیب‌پذیری بالا و صدمات وارده را دلیل ویژگی فیزیکی موتورسیکلت‌ها، رشد شتابان تولید و استفاده از این وسیله نقلیه به ویژه در دهه اخیر در استان عنوان کرد.

وی گفت: رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی توسط اغلب موتورسواران مانند دیگر رانندگان وسایل نقلیه از ضرورت‌های اجرای طرح آموزش است.

علیپور با اشاره به اینکه از هشتم اردیبهشت جاری 100 روستا زیرپوشش آموزش تردد ایمن عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت قرار گرفته‌اند، متذکر شد: نخستین دوره این آموزش‌ها در سال 88 به صورت آزمایشی در پنج روستا و در اردیبهشت و خرداد 91 با پوشش قرار دادن 100 روستا در 9 شهرستان استان به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های گیلان، افزایش سطح آگاهی و اصلاح الگوی رفتاری عابران پیاده و موتورسواران، ارتقای ایمنی عبور و مرور، کاهش تدریجی تصادفات و تلفات، اشاعه فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی را از اهداف اجرای طرح مذکور برشمرد. 

وی افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات در بین موتورسواران و عابران پیاده را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

علیپور، فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده صحیح از راه و وسایل نقلیه را یک کار ملی دانست و متذکر شد: همه باید در این امر سهیم شوند تا فرهنگ ایمنی و ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه شود و بتوانیم تلفات و صدمات ناشی از تصادفات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از وسایل ایمنی به ویژه کلاه ایمنی و رعایت دیگر نکات ایمنی و عدم شتابزدگی در رسیدن به مقصد، به خود و دیگران صدمه و آسیب نرسانند.

به گفته این مسئول، آموزش‌های ایمنی در قالب برنامه‌های فرهنگی، نمایشی، طنز و مسابقات به راکبان موتورسیکلت و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول