اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

ملت ایران از حق طبیعی خود درباره خلیج فارس کوتاه نمی‌آید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران هیچ‌گاه از حق طبیعی خود در خصوص خلیج فارس کوتاه نمی‌آید.

ملت ایران از حق طبیعی خود درباره خلیج فارس کوتاه نمی‌آید

محسن علیمردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موقعیت خاص جغرافیایی خلیج فارس و ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب‌‌های آزاد از ویژگی‌های خلیج فارس محسوب می‌شود که این امر موجب شده تا منطقه از نظر تجاری و نظامی به خلیج فارس وابسته شود.

وی ادامه داد: اکتشافات نفتی و غنای آب خلیج فارس از نظر مواد معدنی و غذایی، آن را به نگینی بی‌همتا تبدیل کرده و چشم طمع بسیاری از کشورهای منطقه و قدرت‌های فرامنطقه‌ای را به سوی خود جلب کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش‌های عظیم اقتصادی و موقعیت سوق‌الجیشی و سیاسی خلیج فارس از قدیم‌الایام تا امروز، استعمارگران را تشنه حضور و سلطه‌طلبی در منطقه کرده است، افزود: این امر موجب شده تا آنها بکوشند همواره سیاست خود را بر این منطقه تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس، همیشه صحنه کشمکش و نبرد بوده و سرزمین‌های حاشیه آن نیز از این کشمکش‌ها متأثر شده است، تصریح کرد: زندگی سیاسی و اقتصادی این کشورها با توجه به مسائل و جریان‌های جاری در خلیج فارس جهت و سمت و سو می‌گیرد.

علیمردانی ادامه داد: نامگذاری خلیج فارس به نام خلیج عربی از توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش می‌کنند به همه منافع خود در خلیج فارس دست پیدا کنند، افزود: این نامگذاری از توطئه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه با تحریک استکبار جهانی از جمله آمریکا و رژیم اشغالگر قدس توطئه می‌کنند، خاطرنشان کرد: برجسته کردن خلیج عربی از توطئه‌های دشمنان است.

وی بر ضرورت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: باید همواره برای حفظ حتی یک وجب از خاک کشور با دشمن سازگاری نکرد.

علیمردانی با بیان اینکه چنین اقدامی آخرین اقدام دشمنان محسوب نمی‌شود، افزود: در طول 34 سال گذشته توطئه‌های دشمنان همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بارها شاهد توطئه‌چینی استکبار علیه نظام اسلامی بوده‌ایم، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت بر روی اصول و عقاید اسلامی همواره کارساز بوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه از مطالبات به حق خود کوتاه نمی‌آید، اضافه کرد: کسب موفقیت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مختلف از همین طریق به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه استکبار همیشه به دنبال بهانه‌جویی بوده است، خاطرنشان کرد: چنین ادعاهایی دور از انتظار نیست.

علیمردانی با بیان اینکه روز خلیج فارس در تاریخ ایران روز مهمی است، تصریح کرد: شاه عباس صفوی در این روز در سال 1621 میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتقالی‌ها درآورد.

وی با اشاره به اینکه این روز، با تصویب‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ به‌ تقویم‌ ایران‌ اضافه‌ شده است، خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 1384 شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ با توجه‌ به‌ هدف‌ قرار دادن‌ هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران‌ از سوی‌ ایادی‌ استکبار جهانی‌ به‌ خصوص‌ برخی‌ از کشورهای‌ همسایه‌ و تلاش‌ آنان‌ برای‌ تحریف‌ نام‌ تاریخی‌ خلیج‌ فارس، به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها از تنگه‌ هرمز را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج فارس نامگذاری‌ کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج فارس در طول تاریخ مدون خود از اهمیت ویژه‌ای در سیاست‌‌های بین‌‌المللی و منطقه‌ای برخوردار بوده است.

انتهای پیام/73003/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول