اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی استان یزد:

نخستین همایش ملی خانواده و امنیت در یزد برگزار می‌شود

فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد از برگزاری نخستین همایش ملی خانواده و امنیت به میزبانی استان یزد خبر داد.

نخستین همایش ملی خانواده و امنیت در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ سردار منوچهر امان‌اللهی امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: نیروی انتظامی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی کشور به دلیل حساسیت و اهمیت موضوعات اجتماعی و آسیب‌ها به حوزه مطالعات و پژوهش ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طی دو سال گذشته همایش‌های گوناگونی با موضوعات مختلف در سطح کشور و سایر استان‌ها برگزار شده است و برای نخستین بار، همایش ملی خانواده و امنیت در یزد برگزار خواهد شد.

امان‌اللهی عنوان کرد: تغییر و تحولات حوزه اجتماعی و خانواده‌ها در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده از این‌رو عنوان همایش، خانواده و امنیت نام گرفته است.

وی افزود: این همایش به مدت دو روز از دهم اردیبهشت ماه با محوریت جامع شناسی، حقوق و امنیت، روانشناسی و امنیت، آینده پژوهی،دین و امنیت و خانواده و امنیت برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد تصریح کرد: از ابتدای اعلام فراخوان برای برگزاری جشنواره و ارائه مقالات، هزار و 169 مقاله با موضوع خانواده و امنیت به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا پایان آذرماه سال گذشته بوده و مقالات برتر شرکت کنندگان در نشریات علمی معتبر کشور به چاپ خواهد رسید و به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد مقاله، بیش از 350 مقاله برای شرکت در همایش و ارائه به صورت سخنرانی، پوستر و داستان و تحقیق و پژوهش انتخاب شده است که تعدادی از این آثار در زمان برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

امان‌اللهی اهداف برگزاری این همایش را درک صحیح از ابعاد و مولفه‌های تاثیرگذار بر امنیت خانواده، توسعه تعاملات علمی و پژوهشی بین دانشگاه و ناجا در زمینه امنیت خانواده، توجه به حوزه پژوهش در امنیت خانواده اعلام کرد.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها و لزوم پیشگیری و درمان این آسیب‌ها گفت: توسعه کانون توجه و اجماع نظر مسئولین به شناخت آسیب‌های اجتماعی خانواده از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی عنوان کرد: در واقع هدف اصلی این همایش بررسی تاثیری است که خانواده‌ها بر نظم و امنیت اجتماعی و در نتیجه، امنیت هر جامعه بر جای می‌گذارد است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با تاکید بر اینکه این همایش نقش آموزشی را با رویکرد برقراری امنیت خانواده دارد تصریح کرد: در مسائل اجتماعی و موارد مرتبط با خانواده‌، نظم و امنیت اجتماعی، فرهنگ خانواده و محیط اطراف نقش موثری دارند.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها نیز با تاثیرپذیری از این مولفه‌ها، شخصیت افراد خانواده را شکل می‌دهند و اگر والدین در این زمینه اطلاعات خود را پیرامون وظایف خود ارتقاء دهند در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و آسیب‌های خانواده که حوزه گسترده‌ای دارد قدم برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه راهکارهای خوبی برای برقراری نظم و امنیت وجود دارد ادامه داد: در مقایسه با سایر راهکارهای امنیتی، خانواده می‌تواند با صرف کمترین هزینه، مطمئن‌ترین راه برای ایجاد امنیت پایدار در سطح جامعه باشد.

امان‌اللهی همچنین از حضور سردار احمدی مقدم به عنوان میهمان ویژه این همایش خبر داد و اضافه کرد: در روز دوم این همایش فرمانده انتظامی کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام/90004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول