به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید محمد بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط دوم قطار شهری شیراز اظهار داشت: در تهران در یک شبانهروز با دستگاه «ای پی بی» 50 متر حفاری به قطر 9 متر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد.
وی افزود: شعار قرارگاه خاتمالانبیاء انجام فعالیت با سرعت و کیفیت است.
محمد تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب که فرزند این ملت بوده این روزها مانند روزهای دفاع مقدس مشغول نبرد در عرصه سازندگی است.
وی بیان کرد: قرارگاه خاتمالانبیاء در دو دهه فعالیت پس از جنگ خود در خدمت به مردم بوده و در تمام دولتها فارغ از سلایق سیاسی آنها به خدمت ادامه داده است.
پوشش 100 هزار نفر توسط خط دوم متروی شیراز
شهردار شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: امروز برای مردم شیراز و به ویژه مردم جنوب این شهر یک روز تاریخی است.
علیرضا پاک فطرت افزود: خط یک مترو از شمال آغاز شد و خط دو از جنوب شهر بیش از 15 شهرک و 100 هزار جمعیت را پوشش میدهد.
وی افزود: قرارگاه خاتمالانبیاء در این زمینه تجربه خوبی دارد و هماکنون در تهران نیز مشغول کار است.
شهردار شیراز ادامه داد: آغاز خط دوم متروی شیراز از آنرو ضرورت داشت که ریلگذاری و مباحث ساخت و ساز باید سرعت گیرد چراکه بحث واگنگذاری تنها مستلزم تامین اعتبار است.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفتهای روزافزون کشور، احتمال ساخت واگن توسط متخصصان داخلی در آیندهای نزدیک دور از ذهن نیست.
پاک فطرت بیان کرد: در بحث متروی شیراز قرار بود به میزانی که دولت آورده تامین کند، شهرداری اعتبار غیرنقدی و تملک انجام دهد که در حال حاضر کل تملکهای خط یک، ایستگاهها و شفتها انجام و در اختیار قطار شهری گذاشته شده است.
پس از این پروژه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پروژه چپگرد ابوذر غفاری ـ رحمت و پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان معلم را کلنگزنی کردند.
به گزارش فارس، قرارگاههای سازندگی خاتمالانبیاء و خاتمالاوصیا به طور مشترک عملیات اجرای خط دوم قطار شهری شیراز را بر عهده دارند که پس از پیشرفت کار تا میدان امام حسین (ع) توسط قرارگاه خاتمالانبیا، مابقی کار توسط قرارگاه خاتمالاوصیا انجام میشود.
انتهای پیام/2448/ق30/گ1003