اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 24 سال

شیران: اصفهان هنوز اندر خم راه‌اندازی نخستین خط مترو است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان از 24 سال گذشته تاکنون هنوز اندر خم راه‌اندازی خط نخستین قطار شهری مانده و هنوز فاز نخست قطار شهری اصفهان راه‌اندازی نشده است.

شیران: اصفهان هنوز اندر خم راه‌اندازی نخستین خط مترو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا شیران پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در این کلان‌شهر اظهار کرد: به صورت معمولی شهر‌های با جمعیت بیش از 100 هزار نفر به سوی توسعه حمل و نقل عمومی توده‌ای و جمعی حرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از قطار‌های شهری در ابعاد سنگین، نیمه سنگین و سبک در این شهر‌ها در راستای توسعه حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر کلان‌شهر اصفهان جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان از 24 سال گذشته تاکنون هنوز اندر خم راه‌اندازی خط نخستین قطار شهری مانده و هنوز فاز نخست قطار شهری اصفهان راه‌اندازی نشده است، تصریح کرد: اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های قدیمی و تاریخی است، امروزه بسیاری از مردم اصفهان آپارتمان‌نشین شده‌اند و نیاز به استراحت در کنار دغدغه‌های اجتماعی دارند.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و راه‌اندازی قطار شهری به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردم از شورای شهر و شهرداری است، ادامه داد: راه‌اندازی متروی اصفهان از سال 1364 آغاز شده و این پروژه تاکنون مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

شیران با بیان اینکه اصفهان در راستای راه‌اندازی قطار شهری از تمام شهر‌های کشور عقب‌تر است، گفت: در زمان آغاز عملیات اجرایی متروی اصفهان صنایع استان در این زمینه نقش‌آفرینی بوده‌اند اما در حال حاضر از ظرفیت‌های صنایع استان در این زمینه استفاده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کلید ترافیکی سفر‌های روزانه در اصفهان از منزل به محل کار است، افزود: صنایع استان نقش مهمی در سرمایه‌گذاری برای مترو و بودجه‌گذاری برای راه‌اندازی این پروژه‌ها دارند.عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ادعای شورای شهر و شهرداری اصفهان مبنی بر ارائه خدمات به مردم تأکید کرد: اصفهان در راستای اجرای پروژه مترو نیاز به بازنگری جدی دارد و تکنولوژی‌های مترو باید تغییر یابد.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول