اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان سفر سه روزه به ایران صورت گرفت

رایزنی اقتصادی وزیر توسعه ترکیه در شیراز

وزیر توسعه و رئیس طرف ترک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه و وزیر مسئول در پیگیری روابط دو کشور برای پاره‌ای مذاکرات اقتصادی و تجاری وارد شیراز شد.

رایزنی اقتصادی وزیر توسعه ترکیه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «جودت یلماز» از جمعه شب در راس یک هیئت بلندپایه اقتصادی و تجاری متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی ترکیه عازم تهران شده است.

هیئت ترکیه‌ای در سفر سه روزه خود به ایران در تهران و شیراز گفتگوهایی را با مقام‌های کشور و استان فارس انجام می‌دهند.

«جودت یلماز» علاوه بر دیدار با علی سعیدلو معاون رئیس جمهوری در امور بین‌المللی و رئیس ایرانی کارگروه مشترک پیگیری روابط ایران و ترکیه، با مهدی غضنفری وزیر تجارت، صنعت و معدن کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این سفر شماری از مسئولان وزارت اقتصاد، حمل و نقل، صنعت و فناوری و انرژی ترکیه به همراه 80 تن از نمایندگان شرکت‌های فعال در ایران و یا علاقمند به همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورمان، یلماز را همراهی می‌کنند.

وزیر توسعه ترکیه در تهران اظهار داشته بود که برای فعالیت بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه منع قانونی وجود ندارد.

«جودت ییلماز» حجم سرمایه‌گذاری صنعت‌گران دو کشور را در ایران و ترکیه، مناسب توصیف و بر ادامه این سرمایه‌گذاری‌ها و رفع موانع تاکید کرده است.

پیش از این، «نزیه اوچ کاردش لر» معاون سازمان گردشگری ترکیه نیز به همراه مسئولان 15 آژانس برگزیده و برتر گردشگری بین‌المللی کشور ترکیه به استان فارس سفر کرده بود.

تاکنون رایزنی‌های متعددی از سوی مسئولان ارشد استان فارس برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مسئولان و فعالان اقتصادی کشورهای چین، عراق، ترکیه، پاکستان، پرتغال و برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی، آسیای میانه و آمریکای لاتین صورت گرفته است.

گزارشات تکمیلی فارس در زمینه نتایج این سفر و دیدار وزیر توسعه ترکیه با مقامات ارشد فارس منتشر می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول