اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رمز یا زهرا استارت خورد

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری شیراز

با سه بار تکرار رمز یا زهرا (س) عملیات اجرایی پروژه خط دوم قطار شهری شیراز آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط دوم قطار شهری این شهر اظهار داشت: با توجه به ترافیک سنگین خودرویی در کلان‌شهرها، راه‌اندازی خطوط مترو گریزناپذیر شده است.

اسدالله حاجی‌زمانی افزود: در افق توسعه کلان‌شهر تهران 30 درصد و در سایر شهرها 10 درصد جابه‌جایی‌ها باید توسط خطوط مترو انجام شود.

وی ادامه داد: برای کلان‌شهر شیراز شش خط مترویی به طول 90 کیلومتر تصویب شده که خط دوم آن امروز افتتاح می‌شود.

حاجی‌زمانی اضافه کرد: با توجه به آن که خط یک متروی شیراز در شرف بهره‌برداری است سعی کردیم از تجربیات آن برای خط دوم استفاده کرده، زحمات کمتری برای شهروندان ایجاد کنیم.

به گفته این مسئول، در ایستگاه‌های 15 خرداد، پارامونت و استقلال از زیر زمین انجام شده و جز استفاده از کنارگذر برخی معابر خیابان‌ها برای کار بسته نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اضافه کرد: نخستین خط متروی شیراز به طول 24.5 کیلومتر از میدان گل‌سرخ تا میدان احسان، خط دوم به طول 15.5 کیلومتر از میانرود به سمت میدان امیرکبیر، ستاد، میدان آزادی، اطلسی، چهار راه حافظیه و در نهایت کلبه سعدی می‌رود.

وی تصریح کرد: خط سه به طول 10 کیلومتر از میدان میرزای شیرازی به طرف شهرک گلستان امتداد دارد.

حاجی‌زمانی ابراز داشت: خط چهار به طول 17.5 کیلومتر از میدان احسان به سمت بلوار فرهنگ‌شهر و میدان معلم رفته و با خط دوم در ایستگاه باسکول نادر تلاقی پیدا می‌کند و سپس به بلوار مدرس و کوی زهرا ادامه مسیر می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خط پنج به طول 8.5 کیلومتر از آرامگاه سعدی به طرف میدان ولیعصر و میدان دفاع مقدس رفته و تا شهرک مهدی‌آباد ادامه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اضافه کرد: خط ششم به طول 15.5 کیلومتر از پل غدیر در بلوار مدرس آغاز شده و به سمت بلوار رحمت، چهار راه مطهری و یا زرگری سابق ادامه مسیر می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت: برای احداث خط دوم قطار شهری شیراز یک‌هزار و 730 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، در این مراسم سعید محمد مدیرعامل گروه سپاسدار و سردار حسین غفور معاون هماهنگی کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول