اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس مطرح کرد

پیشرفت پروژه قطار شهری شیراز در یک سال گذشته

استاندار فارس گفت: پروژه قطار شهری شیراز در یک سال گذشته سرعت گرفت.

پیشرفت پروژه قطار شهری شیراز در یک سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط دوم قطار شهری شیراز اظهار داشت: نگاه جهادی به کار از مصادیق حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی عنوان کرد: سال گذشته که مدیریت مترو شیراز تغییر کرد برخی مطالبی را بیان کردند و امروز پس از یک سال می‌توان از آن اقدام دفاع کرد.

استاندار فارس ادامه داد: در مدیریت استان بنا بر حاشیه‌سازی نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و در 10 سال گذشته با تمام محدودیت‌های تحریم، منابع ارزی و... فعالیت‌های خوبی در بحث متروی شیراز انجام شده که بیشترین پیشرفت در سال گذشته رخ داده است.

این مسئول اضافه کرد: زمانی که یک جانباز دفاع مقدس در کسوت مدیر قطار شهری وارد کار می‌شود و بدون حاشیه با صبر و استقامت فعالیت می‌کند، عنایت خدا نیز همراه شده و پیشرفت کار سرعت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مردم فرقی بین شهرداری، استانداری و شورای شهر قائل نیستند و تنها می‌خواهند پیشرفت کار را ببینند.

صادق‌عابدین خاطرنشان کرد: این مردم شایسته بهترین‌ها هستند و نباید کارها با بازی‌های سیاسی و حاشیه‌سازی عقب مانده و به تاخیر بیافتد.

استاندار ادامه داد: در یک سال گذشته مدیریت سالم و پیگیر مترو، اعتماد به نفس را دوباره به شیراز بازگرداند و نشان داد که می‌شود کارهای بزرگ را در این شهر به خوبی دیگر کلان‌شهرها انجام داد.

این مسئول گفت: بودند مدیرانی که حتی بوکسل را از آلمان سفارش دادند و با یک خرید، چند میلیون دلار در حق کشور اجحاف کردند.

وی ابراز داشت: مدیران جدید قطار شهری با توکل و صلابت و عاشقانه در مسیر ترسیم شده برای کار جهادی قدم بردارند و مطمئن باشند که رضایت خدا و مردم در نهایت کار نصیب آنان می‌شود.

دولت سهم خود را به قطار شهری تزریق کرد

استاندار فارس افزود: از 112 میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری‌های استان فارس، 75 میلیارد تومان به شهرداری شیراز داده شده است.

صادق‌عابدین عنوان کرد: دولت 550 میلیارد تومان در 10 سال گذشته برای مترو شیراز پرداخت کرده که بخش عمده آن در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: قرار بود که شهرداری به اندازه دولت به پیشرفت پروژه قطار شهری شیراز کمک کند که با 30 میلیارد تومانی که دیروز تصویب شد در مجموع 190 میلیارد تومان توسط شهرداری آورده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری از تعهد خود عقب است اما این مسئله مهم نیست و کار باید به هر نحو پیش برود.

استاندار فارس ادامه داد: شش ماه پیش جلسه خوبی با مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه برگزار شد و در آن جلسه در مورد ظرفیت‌های شیراز توضیحاتی را ارائه کردیم و پس از بازدیدها و رفت و آمدها، ماحصل کار توافق‌نامه‌ای شد که امروز به بار نشسته است.

وی اظهار امیدواری کرد با حل مشکلات ارزی واگن‌های لازم برای قطار شهری در اختیار آن قرار گرفته و هر چه سریع‌تر خط یک مترو که به طور تقریبی آماده به حرکت در بیاید.

به گفته استاندار فارس، در سفر وزیر توسعه ترکیه به شیراز برخی مدیران بخش خصوصی اظهار می‌داشتند در صورتی که زیرساخت‌ها مهیا باشد گردشگران را به تعداد بسیار به شیراز می‌آورند.

یک ایران کوچک در جبل‌الدراک احداث شود

این مسئول با اشاره به مجموعه تفریحی، تجاری، فرهنگی، ورزشی و اقامتی شهر پایدار جبل‌الدراک تصریح کرد: دولت علاوه بر زمین اولیه بخش‌هایی را آزاد کرد و در اختیار شهرداری گذاشت.

صادق‌عابدین در مورد زمین 30 هکتاری در اختیار شهرداری قرار گرفته نیز خواستار آن شد که پروژه ارزشمندی در آن تعریف شود که گردشگران تنها همان طرح را برای توجیه سفر خود به شیراز کافی بدانند.

وی اذعان داشت: برای این 30 هکتار می‌توان یک ایران کوچک تعریف و مجموعه‌ای از بازارهای سنتی تبریز، اصفهان، شیراز و... را با معماری اصیل در آن ایجاد کرد.

به گزارش فارس، این پروژه یکی از پروژه‌های منحصر به فرد و ملی محسوب می‌شود که قرار است در منطقه جبل‌الدراک در شمال غرب شیراز احداث ‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول