اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

وضعیت ورزشگاه و مترو اصفهان هرچه سریع‌تر مشخص شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که این پروژه‌ها در اختیار شهرداری قرار داده شده بود در حال حاضر مردم اصفهان از مصلی، ورزشگاه نقش جهان و مترو استفاده می‌کردند و وضعیت این پروژه‌ها باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

وضعیت ورزشگاه و مترو اصفهان هرچه سریع‌تر مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به نهم اردیبهشت ماه به عنوان سالروز تشکیل روز شورا‌ها اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اصل شورا‌ها به میزان بسیاری توجه دارد.

وی به ضرورت بزرگداشت روز اصفهان در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان به تمام کشور اختصاص دارد و توجه به جنبه‌های ملی و جهانی اصفهان به منظور گرامیداشت روز و هفته اصفهان به میزان بسیاری احساس می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان یک شهر ویژه در تمام دنیا به شمار می‌رود، تصریح کرد: در صورتی که پیاده‌راه چهار‌باغ اصفهان به صورت اساسی احداث و راه‌اندازی شود، این پروژه یک پیاده‌راه ویژه در کشور تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به اصل شورا‌ها و استفاده از ظرفیت شورا‌ها در راستای سازندگی کشور تأکید بسیاری داشته‌اند، اضافه کرد: همچنین در اصول ششم، هفتم و اصل 101 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه بسیاری به اصل شورا‌ها شده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه براساس اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام اقدامات کشور باید با اتکای به آرای عمومی صورت بگیرد، تأکید کرد: همچنین براساس اصل هفتم قانون اساسی شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی از ارکان تصمیم‌گیری کشور محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در پایان دولت فعلی قرار داریم، افزود: مسئولان باید به این سؤال پاسخ بدهند که آیا دولت فعلی به اصل شورا‌ها و استفاده از ظرفیت‌های شورایی در راستای اداره امور کشور توجه کرده است یا خیر.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با استفاده از این موضوع به عملکرد دولت در راستای توجه به اصل شورا‌ها نمره بدهیم، گفت: اقدامات دولت فعلی در راستای توجه به اصل شورا‌ها و استفاده از ظرفیت‌های شورایی برای سازندگی کشور ضعیف بوده و نمره دولت فعلی برای توجه به اصل شورا‌ها صفر است.

وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های شورا‌ها اظهار کرد: تاکنون دولت هیچ اقدامی در راستای توجه به اصل شورا‌ها در سطح کشور انجام نداده و مسئولان باید به این سؤال پاسخ بدهند که چرا به اصل شورا‌ها به عنوان اصل مترقی قانون اساسی توجهی نشده است.

حاج رسولیها با تاکید بر اینکه در انتخابات آینده 125 هزار نفر در سطح کشور به عنوان عضو شورا انتخاب می‌شوند، ادامه داد: بودجه امسال شهرداری، سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته به شهرداری اصفهان به میزان دو هزار و 675 میلیارد تومان مصوب شده اما هنوز دولت بودجه امسال خود را تصویب نکرده است.

وی با بیان اینکه با وضعیت فعلی بودجه کشور نمی‌دانیم که وضعیت پروژه‌هایی مانند مترو، نقش جهان و مصلی اصفهان به کجا می‌رسد، تصریح کرد: در صورتی که این پروژه‌ها در اختیار شهرداری قرار داده شده بود در حال حاضر مردم اصفهان از مصلی، ورزشگاه نقش جهان و مترو استفاده می‌کردند و وضعیت این پروژه‌ها باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول