اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شرکت مترا:

پل هفت تیر مشگین‌شهر مطالعات توجیهی نداشته است

مشاور شرکت مترا مطالعه‌کننده طرح پل هفت تیر مشگین‌شهر گفت: مطالعات توجیهی برای پل هفت تیر مشگین‌شهر انجام نشده بود و این پل عجولانه و بدون کار کارشناسی نصفه و نیمه اجرا شده است.

پل هفت تیر مشگین‌شهر مطالعات توجیهی نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا نصراللهی در جلسه عصر امروز شورای ترافیک و حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به روند بررسی و مطالعه پل هفت تیر در مشگین‌شهر اظهار داشت: از بهمن‌ماه سال گذشته روند مطالعاتی خود را روی این پروژه آغاز کردیم و به سرعت متوجه شدیم که پروژه اجرایی پل هفت تیر فاقد کارهای مهندسی، کارشناسی و مطالعات توجیهی است.

وی تصریح کرد: پل هفت تیر که در تقاطع خیابان شهید بهشتی و باهنر احداث شده، نه تنها از مشکلات ترافیکی نکاسته؛ بلکه سبب وقوع تصادفات و ترافیک شدید شده و از لحاظ هندسی و اجرا نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده است.

نصراللهی خاطرنشان کرد:‌ ما در اوج فصل ترافیک آن هم اسفندماه با مبنا قرار دادن تردد در مسیرهای اطراف به این نتیجه رسیدیم که این پل هیچ خاصیتی در رفع مشکلات ترافیکی نداشته است، بلکه سبب مصرف زیاد سوخت و کاهش سرعت تردد شده است.

این مسئول اضافه کرد: ما در بررسی سطح سرویس شبکه نسبت به شرایط قبل تغییر ملموسی را شاهد نبودیم و به خوبی دریافتیم که این پل نه تنها در تخلیه بار ترافیکی مؤثر نیست، بلکه گاه به گره ترافیکی کمک کرده و جریان عبور و مرور را کند می‌کند.

وی بیان کرد: نه تنها در زمان تردد سرعت حرکت خودرو و سوخت مصرفی کاهشی را مشاهده نکردیم، بلکه عملاً دیدیم که در شبکه ترددی و سطح سرویس مانع و مشکلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور شرکت مترا در مورد مشکلات هندسی طرح یادآور شد: ‌این پل بدون قوس اجرا شده که این ایراد بزرگ در طراحی پل است، به طوری که پل هفت تیر مشگین‌شهر با هشت درصد شیب آن هم به شکل خطرناک پیش‌بینی شده و فاقد قوس عمودی و قائم است.

نصراللهی گفت: ‌در نتیجه‌گیری نظرات کارشناسی باید اعلام کنیم، هزینه‌ای که برای اصلاح این نقص‌ها پیش‌بینی شده، بسیار سنگین و فاقد صرفه اقتصادی است و مطالعات سازه‌ای نیز بسیار ضعیف و ناقص اتفاق افتاده است.

وی افزود: محاسبات ما این‌گونه می‌گوید که 23 میلیون تومان در طول سال ضرر و زیان ناشی از احداث این پل است؛ به طوری که 800 میلیون تومان تاکنون برای سازه آن اعتبار هزینه شده و به همین میزان نیز اعتبار نیاز است که این پروژه تکمیل شود.

نصراللهی در پایان عنوان کرد: ما با بررسی نظر اجتماعی و اقتصادی، پیشنهادات مردمی و مطالعات فنی به این نتیجه رسیدیم که تخریب پل از ادامه احداث آن مناسب‌تر است؛ به طوری که خود مردم نیز از احداث آن ناراضی هستند و دیگر تصمیم‌گیری نهایی بستگی به نظر مسئولان امر دارد.

انتهای پیام/62002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول