اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خرداد

پل‌ غیر همسطح تختی و خواجه رشید راه‌اندازی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان گفت: تقاطع‌های غیر همسطح بلوار تختی و خواجه رشید تا پایان خرداد راه‌اندازی می‌شود.

پل‌ غیر همسطح تختی و خواجه رشید راه‌اندازی می‌شود

موسی رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه تقاطع‌های غیر همسطح خیابان تختی و خواجه رشید همدان هر کدام 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: این دو تقاطع غیر همسطح باید طی هشت ماه کاری ساخته می‌شد که تا کنون نزدیک به هفت ماه از آغاز پروژه زمان طی شده و امیدواریم تا پایان خرداد و یا اوایل تیر سال 92 به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: برای تقاطع غیر همسطح خیابان تختی تاکنون اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و برای تقاطع خیابان خواجه رشید تاکنون بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با اشاره به اینکه سیستم هدایت ترافیک در زیر دو پل خیابان تختی و خواجه رشید به عهده پلیس راهور است افزود: شهرداری وظیفه ساخت تقاطع را بر عهده دارد و هدایت ترافیک در این دو تقاطع و در تقاطع‌های دیگر مربوط به راهنمایی و رانندگی است.

وی اضافه کرد: در طرح تفصیلی شهر ایجاد تقاطع غیر همسطح در دو خیابان تختی و خواجه رشید پیش‌بینی شده بود که شهرداری طبق آن پل را می‌سازد و هدایت ترافیک در این دو تقاطع با توجه به اینکه چهارراه هستند با پلیس است و شهرداری سخت‌افزار را می‌سازد و پلیس باید نرم‌افزار را درست کند. 

رسولی به عرشه دو پل در دست احداث تختی و خواجه رشید اشاره کرد و یادآور شد: عرشه این دو پل فلزی است و نسبت به عرشه‌های بتنی گران‌تر است و علت انتخاب شهرداری برای استفاده از عرشه فلزی در این دو برای سرعت بخشیدن به کار است با توجه به اینکه این دو پل در مرکز شهر قرار دارند و حساسیت‌های ترافیکی دارند. 

وی ادامه داد: در چهارراه تختی و خواجه رشید راه فرعی و دسترسی برای هدایت ترافیک به جای دیگری وجود ندارد بنابراین تصمیم گرفته شد از عرشه‌های گران‌تر فلزی برای سرعت بخشیدن به کار استفاده شود و همزمان با ساختن پایه‌ها و پی‌ریزی بنای پل، عرشه‌ها در یک بازه زمانی 21 روزه بر روی پل نصب شدند و در حال حاضر مراحل بتن‌ریزی عرشه‌ها در دست اقدام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان به طول پل‌های خیابان تختی و خواجه رشید اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح خیابان تختی چهار دهنه پل دارد که طول عرشه آن 140 متر است و با احتساب طول رمپ‌ها طول کلی پل 310 متر با عرض 27 متر است.

وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح خیابان خواجه رشید شش دهنه پل دارد که طول عرشه 240 متر و با احتساب رمپ‌ها طول کلی پل 500 متر با عرض 27 متر است.   

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود به تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار اشاره کرد و یادآور شد: تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار چند عملکردی است که ظرف مدت 27 ماه با اعتبار اولیه 22 میلیارد تومان احداث خواهد شد.

وی افزود: پل چهارراه میدان بار تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود هفت ماه از آغاز عملیات اجرایی این تقاطع گذشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در ادامه بیان داشت: در تقاطع غیر همسطح چهارراه میدان بار تمام تملک‌هایی که نیاز بود را انجام دادیم و فقط چند باب مغازه باقی مانده که ظرف چند ماه آینده تملک آنها را انجام خواهیم داد که فعلاً مزاحم کار ما نیستند و برای چند ماه پایانی پروژه تکمیل خواهند شد.

وی افزود: در سال گذشته برای تملک زمین‌های اطراف پل چهارراه میدان بار اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان هزینه شده است.

رسولی در ادامه با بیان اینکه مردم معتقدند که با راه‌اندازی پل تقاطع غیر همسطح تختی و خواجه رشید خودروها به آرامگاه بوعلی سرازیر خواهند شد که البته این حرف عوامانه است گفت: ما در بلوار خواجه رشید و یا تختی ترافیکی نداریم و برای کنترل ترافیک باید یکی از بلوارهای تختی و خواجه رشید یک طرفه شود.

وی با بیان اینکه تعداد خودروها در شهر مشخص است و از شهرهای دیگر که قرار نیست ماشین بیاورند، گفت: عوامل مختلفی در ترافیک شهر دخیل هستند مانند خیابان‌های قدیمی و کم‌عرض همدان که در تردد اتوبوس‌ها و خودروها مشکل ایجاد می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان گفت: مسئله ترافیک شهری به مرور و با برنامه‌ریزی کلان مدیریت شهری حل می‌شود.

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول