اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حضرت زهرا (ع) جامع فضائل ائمه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) جامع فضائل ائمه اطهار (ع) است.

حضرت زهرا (ع) جامع فضائل ائمه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س)، از علم حسن (ع)، شجاعت حسین (ع)، عبادت سجاد (ع)، افضل علم صادق (ع) و سایر فضائل برجسته ائمه اطهار برخوردار بوده به طوری که همه ائمه معصومین (ع) نیز که خود حجت حق بر روی زمین هستند حجت خود را فاطمه زهرا (س) اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کمتر از 10 سال در زندگی با برکت حضرت زهرا (س) در مدینه منوره بیش از 40 لقب به آن حضرت دادند که اغلب این القاب نشان از پاکی، طهارت و نور الهی آن بانوی بزرگ اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: هر چند لقب دادن جزو آداب و رسوم عرب است اما این‌که بخواهند برای یک زن 40 لقب داده و تقدس او را بالا ببرند کاری سخت و بسیار با اهمیت است که نشان‌دهنده اسوه بودن حضرت زهرا (س) است.

ستوده با بیان اینکه بالاترین محور معرفت و شناخت، حجت الهی بر روی زمین است، گفت: گمراهی در دین زمانی به وجود می‌آید که حجت روی زمین شناخته نشود چرا که این شناخت جزو ضروریات دین است و اگر این کار صورت نگیرد گمراهی به وجود می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: این ساده‌لوحانه است که سخن ائمه اطهار را پذیرش نکنیم و یا در مقام انکار برآییم چرا که حجت‌های روی زمین ائمه هستند که همه آنها نیز حجت خودشان را حضرت زهرا (س) می‌دانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: ‌از همین روست که حضرت زهرا (س) جامع همه فضائل ائمه اطهار است که در زندگانی پاک و طاهر امامان معصوم مشاهده می‌کنیم.

ستوده افزود: حتی حضرت امام عصر (عج) نیز حضرت زهرا (س) را اسوه خود می‌داند و این اسوه بودن بزرگترین مزیتی است که پیروان ائمه هدی و حضرت زهرا (س) باید به آن افتخار کنند.

وی عنوان کرد:‌ نورانیت زمین و آسمان از فاطمه (س) است و این نور می‌تواند هدایتگر باشد که تنها به سعادت فردی و جمعی تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در پاسداشت روز زن که تقارن با سالروز ولادت معمار کبیر انقلاب یافته است برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود که از آن جمله‌ می‌توان همایش‌ها و نشست‌هایی با محوریت تبیین اندیشه‌های بزرگ بانوی اسلام را نام برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده در پایان سخنان خود ابراز داشت: برای جامعه اسلامی ما و استان ولایت‌مدار اردبیل فخر است که بدانیم بیشترین نام‌گذاری دختران مربوط به حضرت زهرا (س) و پسران نیز مربوط به ابوالفضل‌ العباس (ع) است که این خود اصالت خانواده‌ها و فضائل آنها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول