اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوران جشنواره شعر کوثر:

70 درصد موارد منتشر شده زندگی حضرت زهرا(س) درباره شهادتش است

عضو هیئت داوران جشنواره شعر کوثر گفت: نوشته‌هایی که در مورد حضرت زهرا (س) منتشر می‌شود 70 درصد جریان شهادت است که این تنها 10 درصد زندگی این بانو است.

70 درصد موارد منتشر شده زندگی حضرت زهرا(س) درباره شهادتش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدکاظم کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعر آیینی می‌تواند عاملی مهم در جهت بیداری مردم با سیره اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: یک شعر موفق آیینی باید با کسب پشتوانه‌هایی از درک درست تاریخی، ارزش‌ها و نگرش‌های دینی همراه باشد و اگر فاقد این ویژگی‌ها باشد، شعر موفقی عرضه نشده است.

عضو هیئت داوران جشنواره شعر کوثر ادامه داد: با برگزاری جشنواره شعر، با معارف دینی و شخصیت و سیره ائمه اطهار (ع) بیشتر آشنا می‌شویم و این کم‌ترین هدفی است که برگزارکنندگان جشنواره دنبال می‌کنند.

وی گفت: علت تحقق نیافتن اهداف جشنواره این است که شعرا تنها به یک بخش از زندگی حضرت زهرا (س) و آن نیز شهادت این بانوی اسلام است، می‌پردازند.

داور جشنواره شعر کوثر ادامه داد: نوشته‌هایی که در مورد حضرت زهرا (س) منتشر می‌شود 70 درصد جریان شهادت است که این تنها 10 درصد زندگی این بانو است.

وی یادآور شد: آگاهی توسط رسانه‌ها و محافل مذهبی و متولیان دینی ارائه و شکل می‌گیرد که اگر این آگاهی بر اساس دانش نباشد به شعر آسیب وارد می‌کند.

کاظمی تصریح کرد: پشتوانه آگاهی و فکر، لازمه برای شعر است اما انسان جامعه امروز این شناخت را ندارد.

وی وظیفه نهادها و دستگاه‌های تبلیغی را در آگاهی بخشی بسیار موثر خواند و افزود: از این گروه انتظار می‌رود فراتر از عموم مردم کار کنند.

کاظمی تصریح کرد: انتظار می‌رود شاعران بیش از بقیه مردم با سیره زندگی ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا(س) آشنا باشند و زندگی حضرت را دست مایه شعر خود کنند اما متاسفانه شاعران نیز کم کار و کم مطالعه هستند.

وی با بیان اینکه لازم است متخصصان وارد این حوزه شوند، ادامه داد: اگر در این جشنواره‌ها به سوی تشریفات پیش نروند و به زندگی حضرت بپردازند، بسیار خوب است.

انتهای پیام/70004/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول