اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

حضرت زهرا(س) نخستین شهید ولایت است

امام جمعه بسطام گفت: حضرت زهرا(س) نخستین شهید پاسداری از حریم ولایت بود و باید این درس را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

حضرت زهرا(س) نخستین شهید ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی امروز در همایش حلقه‌های صالحین کانون بسیج فرهنگیان شاهرود و بسطام با حضور بیش از 200 نفر از فرهنگیان بسیجی که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود و در تجلیل از مقام حضرت زهرا(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) انسان کامل، حجت بالغ و خلیفه الهی است که همه ابعاد شخصیتی وی در زندگی کوتاهش به گونه‌ای تجلی یافته است تا الگو و اسوه‏ای کامل از سوی خداوند برای بشریت به ویژه زنان باشد.

امام جمعه بسطام اظهار داشت: با نگاهی گذرا به مدت بسیار کوتاه و اندک 75 یا 95 روزه زندگی پس از پیامبر(ص)، می‌توان به عظمت شخصیت سیاسی آن حضرت پی برد.

معصومی بیان داشت: بصیرت و شناخت کامل و تحلیلی ایشان از فتنه‌ها و مسایل سیاسی و عواقب حرکت‌های ذلت‏آور سقیفه، دفاع از ولایت و نظام سیاسی قرآن، حمایت از اندیشه نظام ولایی، جان‏فشانی و شهادت در این مسیر می‌توان سخن‌ها گفت.

وی تصریح کرد: آن حضرت همانند پیامبر (ص) به دفاع از کیان اسلام که در ولایت و نظام ولایی تجلی می‌یافت، برخاست؛ زیرا قرآن و آموزه‌های آن زمان می‌تواند جامعه بشری را نجات بخشد که پس از پذیرش ظاهری و تنزیلی قرآن، در سایه سار ولایت الهی باشد.

امام جمعه بسطام با اشاره به فتنه رخ داده در زمان امیرالمومنین(ع) و دفاع حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت در مسجد پیامبر (ص) خطبه‌ای خواند که فتنه‌گران را لرزاند و برای آیندگان خط و نشان تعیین کرد.

معصومی با اشاره به سخنان حضرت زهرا(س) در این خطبه افزود: حضرت می‌فرماید «به خدا قسم تحمل این‏ بار گران، برایتان کمرشکن است و پایان آن نیز، چیزی جز بدبختی و تیره روزی نخواهد بود و هنگامی که پرده‌ها برداشته شود و اعمالتان آشکار شود، خود را میان زیانکاران خواهید یافت».

وی تاکید کرد: ما باید از حضرت زهرا(س) درس ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری و حجاب و عزتمندی را بیاموزیم و آن را به نسل‌هایی که ما عهده‏دار تربیت آنها هستیم، بشناسانیم و آنها را آماده کنیم.

در این مراسم، مداحان در وصف حضرت زهرا(س) به عزاداری و نوحه‏خوانی پرداختند.

انتهای پیام/2249/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول