اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تأکید کرد

برنامه‌ریزی برای برگزاری کیفی مراسم سالروز ارتحال امام راحل

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های ستاد گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی‌ نباید تنها به اعزام زائر ختم شود، گفت: دستگاه‌ها باید برای برگزاری کیفی مراسم ارتحال حضرت امام (ره) برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری کیفی مراسم سالروز ارتحال امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی شنبه‌شب در نخستین نشست ستاد برگزاری بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: برای تبیین جایگاه و نقش تاریخی حضرت امام (ره) اگر تمام اوقات عمرمان را نیز صرف کنیم بازهم زمان کم می‌آوریم.

استاندار هرمزگان گفت: برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) باید در شأن و جایگاه ایشان باشد و توجه به مسائل کیفی برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به سه رکن «ایمان، توجه به ارزش‌های اسلامی، وحدت و انسجام ملت و رهبری به عنوان ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی» تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه به این ارکان توانست، بزرگترین حادثه تاریخ معاصر را خلق و مایه برکت برای آیندگان باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: نقش حضرت امام (ره) به عنوان رکن رهبری نقشی بی‌بدیل و نمونه بود؛ چنانچه مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه‌ها باعث رسیدن این انقلاب به بزرگی و عظمت شد.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) دینداری و دین‌مداری را در جامعه اسلامی حاکم کردند و همواره تأکید داشتند که در تمام موارد باید براساس تکلیف عمل کرد.

عزیزی عنوان کرد: یکی از پیام‌های مهم حضرت امام (ره) به بشریت و جهانیان این بود که عمل براساس تکلیف دینی و آموزه‌های دینی رمز موفقیت تمام ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه احیای ارزش‌های اسلامی که سالیان طولانی به فراموشی سپرده شده بود، توسط حضرت امام (ره) احیا شد، بیان داشت: جهاد با دشمنان بشریت، نظام سلطه و ستمگران عالم درس بزرگ حضرت امام (ره) به تمام جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی، حق و باطل‌شناسی از دیگر دستاوردها و درس‌های امام برای ملت ایران و بشریت بود، تصریح کرد: وای به حال ملتی که این درس‌های مهم را به خوبی مورد استفاده قرار ندهد، چراکه استقلال، آزادی و رسیدن نظامی مبتنی بر ارزش‌های الهی از دستاوردهای این درس‌ها است.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه باید جایگاه واقعی و تاریخی حضرت امام (ره) را به درستی درک کنیم، یادآور شد: اگر از این جایگاه به درک درستی برسیم، هرگز نگاه اداری به بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: نباید تمام برنامه‌ریزی و انرژی ستاد ارتحال حضرت امام (ره) پیرامون مسائل اعزام خلاصه شود، چراکه اعزام و زیارت تنها بخشی از وظایف ما برای بزرگداشت این عزیز سفر کرده، است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان از تمام مدیران خواست که با نگاهی همه‌جانبه و کلان برای این مناسبت برنامه‌ریزی کنند و از نگاه‌های کوچک و خرد بپرهیزند.

وی گفت: در برنامه‌ها باید از ظرفیت‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت و تشکل‌های مختلف و گروه‌های مردمی بهر‌ه‌مند شد تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع باشیم.

عزیزی تأکید کرد: باید اجرای برنامه‌ نمادین از دستورکار دستگاه‌ها خارج شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در نقطه‌نقطه استان شاهد برگزاری مراسمی در شان امام امت باشیم.

استاندار هرمزگان در پایان ابراز داشت:‌ انتظار دارم با پیگیری‌های مناسب شاهد اعزامی خوب و بدون دغدغه جوانان و مردم شهیدپرور استان هرمزگان در ایام سالروز ارتحال باشیم.

انتهای پیام/88001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول