اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خبر داد

اعلام آمادگی هرمزگان برای اعزام 8500 زائر به حرم امام / اعزام هوایی زائران از کیش و ابوموسی

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه استان آماده اعزام 8 هزار و 500 نفر زائر برای سالگرد ارتحال امام خمینی به مرقد آن امام فرزانه است از اعزام هوایی زائران حرم امام در کیش و ابوموسی خبر داد.

اعلام آمادگی هرمزگان برای اعزام 8500 زائر به حرم امام / اعزام هوایی زائران از کیش و ابوموسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سردار محمد مارانی شنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن تبریک مناسبت‌های روز معلم، هفته عقیدتی و سیاسی و سالگرد آغاز عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: سال گذشته سهمیه استان هرمزگان برای اعزام به حرم مطهر طی چهاردهم خرداد برابر با 7 هزار و 500 نفر بوده که با همت و پشتیبانی استان توانستیم به تقاضاهای بیشتر از این رقم پاسخ داده و تعداد هشت هزار و 306 نفر را به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد 3 هزار و 831 نفر را بانوان شامل شده‌اند، اضافه کرد: استقبال مردم برای سفر به حرم امام خمینی (ره) در نوع خود مثال زدنی است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته برای اعزام تعداد مذکور زائر به تهران از 150 دستگاه اتوبوس و سه رام قطار بهره‌ گرفته شده است، یادآور شد: در سفر سال گذشته زائران هرمزگانی به حرم مطهر معایت و محاسنی نیز در بخش خدماتی مطرح بود که قصد داریم در سال‌جاری مسائل و مشکلات را که رصد شده‌اند در حد امکان کاهش دهیم.

مارانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اگر امسال آمار داوطلبان و متقاضیان برای سفر به حرم مطهر از 8 هزار و 500 نفر نیز بیشتر شود آمادگی اعزام مردم را به این سفر زیارتی به طور کامل دارا هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای اسکان این تعداد در تهران نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و فرمانده سپاه تهران بزرگ برای اسکان تمامی استان‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

مارانی اذعان کرد:‌ در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر، مشخص‌سازی و فراهم‌سازی مکان اسکان و نحوه انتقال مسافران از راه آهن و پایانه‌های مربوطه به حرم مطهر حدود 30 تا 40 نفر از استان چند روز قبل از 14 خرداد به تهران اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تهران مشکلی برای ایاب و ذهاب و ترابری زائران هرمزگانی وجود ندارد، بیان داشت: همچنین در بین راه به کاروان‌های اعزامی به تهران دو وعده شام، نهار و صبحانه نیز داده می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین برای تغذیه و پذیرایی در تهران نیز مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اقلام فرهنگی و بنرهای تبلیغاتی نیز به همراه کاروان به تهران ارسال می‌شود، از اعزام هوایی زائران از جزایر کیش و ابوموسی به تهران خبر داد و افزود: به دلیل فاصله این دو جزیره از مراکز اصلی اعزام زائران در استان، گزینه اعزام هوایی در نظر گرفته شده است.

پری صیادی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در ادامه طی سخنانی کوتاه گفت: بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی (ره) باید در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها از جمله بخش‌های عرفانی، ادبیات و سایر حوزه‌های فرهنگی نیز مورد توجه قرار داده شود.

کوروش جهانبخش مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان نیز گفت: بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای هرمزگان با حداکثر کیفیت و حداقل نارضایتی برای زائران، تمامی امکانات موجود خود را در اختیار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول