اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

عزت و افتخار بشریت از وجود صدیقه طاهره (س) نشأت گرفته است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تجلی کمال انسان و انسانیت است، گفت: امروز عزت و افتخار انسانیت و بشریت از وجود با برکت حضرت صدیقه طاهره نشأت گرفته است.

عزت و افتخار بشریت از وجود صدیقه طاهره (س) نشأت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در همایش زنان ولایتمدار که به همت حوزه بانوان استانداری برگزار شد؛ ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: تجلیل از مقام حضرت فاطمه (س) تکریم ایمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ایثار، جهاد، شهادت و در یک کلمه مکارم اخلاق است.

وی تصریح کرد: زن ایرانی امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تأسی جستن از شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در اوج عزت و موفقیت قرار دارد تا حدی که توانسته به عنوان یک الگوی تمام عیار به جهانیان معرفی شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار جهان هستی و گل سرسبد آفرینش است تولد این حضرت را از معجزه‌های تاریخ و افتخارات عالم وجود دانست و ابراز داشت: ما حضرت فاطمه زهرا(س) را افتخار خاندان وحی و چون خورشیدی بر تارک اسلام می‌دانیم.

عزیزی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تجلی کمال انسان و انسانیت است، بیان داشت: امروز عزت و افتخار انسانیت و بشریت از وجود با برکت حضرت صدیقه طاهره نشأت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) نسخه تمام عیار و مرز تکامل همه کسانی است که دل در گروی اندیشه‌های الهی و اعتقادی دارند.

وی افزود: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) را نسخه تمام عیار و نسخه بی‌بدیل انسانیت ندانیم به خاندان نبوت جفا کرده‌ایم.

عزیزی تصریح کرد: اساسا امتداد خلقت، خاندان وحی و هر آنچه که جلوه‌های زیبایی است از بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) است.

استاندار هرمزگان با اشاره به بصیرت، هشیاری، مقاومت و ایستادگی حضرت فاطمه زهرا در برابر زیاده خواهان عصر خویش گفت: رفتار امروز جامعه ما نیز درس گرفته از زنی است که خاضعانه‌ترین رفتارها را در برابر ولایت داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه زهرای اطهر (س) دارای مقامی است که برای احدی غیر از حضرات معصومین (ع) قابل درک نیست، خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا (س ) سرور زنان و دریای بیکران دانش، آینة کمال، نمونه عینی خلوص در بندگی، جلوة تمام و کمال اسماء اللّه و تجلی لطف بیکران خداوند است.

عزیزی با بیان اینکه زندگى فاطمه زهرا(س) برگى منحصر به فرد در میان برگ‏هاى تاریخ است، عنوان کرد: فاطمه(علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا( س) ادامه داد: پارسایی و قناعت، انفاق و ایثار، عبادت خالصانه و نیایش، تبلور حیا و عفت، علم و دانش گسترده سیده زنان عالم، برخی از ویژگی های بارز اخلاقی و انسانی حضرت فاطمه‌زهرا (س) است.

انتهای پیام/88001/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول