اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تشریح کرد

جزئیات برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

استاندار هرمزگان آخرین اطلاعات، آمار و جزئیات مراسم، همایش‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های مرتبط با بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در این استان را تشریح کرد.

جزئیات برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشستی پیرامون آخرین وضعیت آمادگی هرمزگان برای برگزاری برنامه‌های روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه برنامه‌ها از روز چهارشنبه آغاز و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد، اظهار داشت: در واقع روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج مستعمره‌گران پرتغالی از آب‌های ایران در خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری و اهداف برنامه‌های سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در کشور، ادامه داد: خلیج فارس از مهمترین مناطق استراتژیک جهان در ابعاد مختلف به ویژه سیاسی، اقتصادی و نظامی به شمار می‌رود.

عزیزی با بیان اینکه، خلیج فارس محور اصلی ارتباط بین اروپا، آفریقا و آسیاست، افزود: دولت و نظام ایران اسلامی در همین راستا توجه ویژه‌ای به این منطقه و سواحل شمالی آن دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در تقویم رسمی ایران روز دهم اردیبهشت با نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است، افزود: ملت ایران همواره در طول تاریخ نشان داده است که با هر گونه تجاوز و تعدی به آب‌های خلیج فارس به طور جدی برخورد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با فعالیت شورای خلیج فارس وظائف دستگاه‌های مختلف مشخص شده است، اضافه کرد:‌ صیانت از نام خلیج فارس یکی از این ماموریت‌های مهم دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری‌های استان‌های حاشیه خیلج فارس است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی، هنری و بین‌‌المللی خلیج‌فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای اجرا در این جشنواره توسط استانداری هرمزگان و وزارت فرهنگ و ارشاد یادآور شد: برپایی زنجیره دانش‌آموزی در شهرهای ساحلی هرمزگان، رونمایی از نقشه خاکی خلیج فارس در جزیره هرمز، افتتاح نمایشگاه تمبر با موضوع خلیج فارس، همایش خلیج فارس در دانشگاه پیام نور، همایش حافظان قرآن و مدافعان خلیج فارس، برپایی نهمین همایش ملی خلیج فارس در قشم و همایش ملی پژوهش‌های محیط زیست بخشی از این برنامه‌هاست که در کنار برنامه‌ اصلی و مراسم اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: همچنین مسابقه نقاشی جلوه‌های رنگ، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، جشنواره ملی عکس خلیج فارس، یادواره شهدا، گلباران محل شهادت شهدای خلیج فارس، برافراشتن نمادین بادبان خلیج فارس، راه‌اندازی غرفه صنایع دستی، شب شعر «گفت‌وگوی عاشقانه معلم و خلیج‌فارس»، جشنواره‌های عکس، نقاشی، پرواز بادبادک‌ها و همچنین همایش دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در بندرعباس و دیگر نقاط هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.

عزیزی همچنین خبر از برگزاری یادواره شهید فاطمه نیک‌خواه اهل جزیره هرمز (بانویی که تعداد 9 نفر از محارمش شهید شده‌اند) و همچنین گلباران محل فرود پیکرهای مسافران ایرباس نیز خبر داد.

وی اظهار داشت: بازدید نخبگان از جزایر تنب بزرگ و کوچک، همایش شعر خلیج فارس و برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی بانوی خلیج فارس نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر در هرمزگان برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بندرعباس، جزیره هرمز و ابوموسی به عنوان شهرهای اصلی میزبانی برنامه‌های مختلف جشنواره در این استان به شمار می‌روند، یادآور شد: این در حالی است که تمامی مراکز استان‌ها نیز میزبانی 32 جشنواره موضوعی خلیج فارس را به عهده دارند که نفرات برگزیده این جشنواره‌ها در مراسم اصلی و اختتامیه در بندرعباس مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/88001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول