اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان خبر داد

ثبت نام 456 زن برای کاندیداتوری شوراهای هرمزگان/ افزایش 95 درصدی داوطلبان در سیریک

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه از مجموع هشت هزار و 633 نفر داوطلب کاندیداتوری شوراها در استان 456 نفر زن هستند، از افزایش 95 درصدی داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان بندرسیریک نسبت به دور قبل خبر داد.

ثبت نام 456 زن برای کاندیداتوری شوراهای هرمزگان/ افزایش 95 درصدی داوطلبان در سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری در جمع خبرنگاران در بیان جمع‌بندی آخرین وضعیت و آمار داوطلبان کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بر اساس نتیجه نهایی شمارش داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا، در مجموع تعداد هشت هزار و 633 نفر برای کاندیداتوری در سراسر استان ثبت‌نام کردند که تحقق این رقم نشان از افزایش 40 درصدی تعداد داوطلبان نسبت به دور سوم انتخابات شوراها دارد.

وی با بیان اینکه تعداد مجموع داوطلبان نهایی شهری و روستایی به ترتیب 900 و هفت هزار و 733 نفر است، افزود: در مجموع در کل استان برای شوراهای شهری و روستایی، تعداد هشت هزار و 177 نفر مرد و 456 نفر زن برای کاندیداتوری ثبت نام‌ کردند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، این آمار برای شوراهای شهری برابر با 780 نفر مرد و 120 نفر زن است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماری جالب توجه از افزایش 95 درصدی آمار داوطلبان کاندیداتوری در شهرستان سیریک در این دوره نسبت به دور قبل انتخابات شوراها خبر داد و افزود: شهرستان حاجی‌‌آباد در بین شهرستان‌های استان کمترین داوطلب را به نسبت جمعیتش دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، درصد مشارکت ثبت نام داوطلبان از تمامی قشرها به منزله خدمت رسانی و دغدغه‌مندی در مشارکت در امور خود است، اضافه کرد: نظر نهایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان، پیرامون شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداری‌های ذی‌ربط از این طریق 12 خرداد ماه اعلام می‌شود.

بامری همچنین با بیان اینکه، ظرف مدت 10 روز اعلام نتایج بررسی‌های انجام شده در خصوص سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند با مراجعه به هیئت اجرایی یا هیئت نظارت شهرستان مربوطه شکایت خود را طرح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه مرحله ثبت نام و نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در این استان در شرایطی مناسب و آرام اجرایی و به پایان رسانیده شده است، اظهار امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده مرحله نهایی انتخابات نیز در کمال آرامش و نظم هر چه بیشتر در سراسر هرمزگان برگزار شود.

وی افزود: مردم این استان همانند دوره‌های قبل انتخابات این بار نیز آماده خلق یک حماسه دیگر هستند که پیش بینی می‌شود مشارکت مردم هرمزگان در این دوره از دوره‌های قبل بیشتر باشد.

انتهای پیام/88001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول