اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد

پیشرفت 90 درصدی سالن چندمنظوره مدیرت بحران در آبادان

فرماندار ویژه آبادان از پیشرفت 90 درصدی سالن چندمنظوره مدیرت بحران در این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی سالن چندمنظوره مدیرت بحران در آبادان

فرماندار ویژه آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران بحث جدیدی بوده که حدود یکی دو سالی است در کشور مطرح شده است.

بهرام ایلخاص‌زاده افزود: کشور ما زلزله‌خیز است و مسائل طبیعی آن کم نیست، در همین راستا ساز و کاری تحت عنوان مدیریت بحران تعریف شده است که پیش از این با عنوان حوادث غیرمترقبه مشغول به فعالیت بود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نیاز در زمینه بحران‌های احتمالی در کشور، این امر ارتقای سازمانی داده و به شکل‌گیری مدیریت بحران منتج شده است.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: یکی از اقدامات مدیریت بحران این است که هر دو ماه یکبار جلسه‌ای در این خصوص در شهرستان تشکیل شده و اتفاقاتی که شاید اتفاق بیفتد ارزیابی و پیش‌بینی شود و در راستای پیشگیری از آن‌ها راهکارهایی را ارائه ‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی اینچنین ایده‌ای باشد قاعدتا محلی را باید تدارک دید تا اگر اتفاق ناخواسته‌ای روی داد بتوان در آن مکان، ستادی را تشکیل داد و دستگاه‌های اجرایی را برای خدمت رسانی و پوشش حادثه فراخواند و سازماندهی کرد.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: این ستاد در مدیریت بحران تعریف شده و ردیف پیدا کرده است و امروز آثار آن در زلزله‌های اخیر نظیر بوشهر ملموس و قابل مشاهده است.

*جایگاه مدیریت بحران در آبادان

وی با اشاره به جایگاه مدیریت بحران در شهرستان آبادان تصریح کرد: در شهرستان‌ها مسئولیت این مجموعه بر عهده مستقیم فرماندار است؛ ستاد مدیریت بحران در شهرستان آبادان مشخص شده و اعضای آن اداراتی چون شهرداری، آبفا، برق و گاز که خدمت‌رسان‌های اصلی شهر بوده، هستند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه در این شهرستان، سالن چندمنظوره‌ای را به بحث مدیریت بحران اختصاص داده‌ایم، افزود: با توجه به اینکه هنوز پروژه تکمیل نشده مجبوریم از طریق فرمانداری کار را سازماندهی کرده و انجام دهیم؛ این پروژه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی برای این منظور وسایل ارتباطی، نحوه دسترسی و امکانات ضروری پیش بینی شده است و بخش دیگری از نیازها با توجه به نوع حادثه مشخص می‌شود.

ایلخاص‌زاده با اشاره به چگونگی تامین اعتبار در این بخش گفت: اعتبار این سازمان در قالب اعتبارات دستگاه‌ها است و عدد جداگانه‌ای برای این امر اختصاص داده نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مدیریت بحران مقوله جدیدی در کشور بوده و در این زمینه جای کار بسیار است.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول