اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

پیشگیری در مدیریت بحران مقدم بر همه امور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: توجه به موضوع پیشگیری به عنوان امری مقدم بر مقابله، باید در راس امور برنامه‌های مدیریت بحران قرار گیرد.

پیشگیری در مدیریت بحران مقدم بر همه امور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ علیرضا جمشیدی در حاشیه بازدید از اداره کل مدیریت بحران به مناسبت آغاز سال جدید اظهار داشت: تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در مدیریت بحران در گرو توجه همزمان به مباحث سخت‌افزاری و  نرم‌افزاری این حوزه است.

اطلاع‌رسانی به افکار عمومی از نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت بحران است

وی تصریح کرد: در بخش سخت‌افزاری این بخش می‎توان به ترسیم ساختار زیربنایی و پروژه‎های مقاوم‌سازی اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، برنامه‎های نرم‌افزاری حوزه مدیریت بحران را ظریف و حساس قلمداد کرد و افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و جامع به افکار عمومی از ابزارهای کاربردی و اثرگذار  این عرصه به شمار می‌آید.

ابراز رضایت از عملکرد اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان

جمشیدی با ابراز رضایت از عملکرد اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان یادآور شد: با توجه به جایگاه و ماهیت حاکمیتی این اداره کل، به عنوان یکی از بخش‌های مهم استانداری، توجه به اطلاع‎رسانی درحوزه‎های خبری و آموزشی، می‌تواند مسیر را برای پیشبرد برنامه‎های پیشگیرانه مدیریت بحران مهیا سازد.

به گفته وی ضریب نفوذ اخبار حاکمیتی، ارزش خبری را اعتبار می‌بخشد و مردم نیز برای پیگیری آن حساسیت بیشتری به خرج می‎دهند. 

آموزش جامعه را بیمه می‎کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر آموزش به عنوان بنای فرهنگی هر جامعه خاطرنشان کرد: آموزش در حوزه مدیریت بحران ضمن ترویج ایمنی در جامعه آن را در برابر خطرات پیش‎رو بیمه می‌کند.

جمشیدی ادامه داد: در اختصاص اعتبارات بحران به مراحل چهارگانه این مدیریت، موضوع پیشگیری باید به عنوان یک محور اثر گذار و دارای اولویت مورد توجه قرار گیرد.

ترویج  فرهنگ بیمه در اولویت باشد

وی با اشاره به موضوع بیمه به عنوان مباحث دارای اولویت در مدیریت بحران اذعان داشت: ترویج فرهنگ بیمه در جامعه از عوامل مهم در ایمن‎سازی شهروندان در مقابله با تهدیدات بلایای طبیعی به شمار می‎رود.  

جمشیدی اضافه کرد: توسعه بیمه و فرهنگ‎سازی آن در بین اقشار مختلف مردم، نیازمند برنامه‎ریزی نرم‌افزاری به ویژه اطلاع‌رسانی است.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول