اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار‌ خراسان‌ رضوی خواستار شد

تدوین سند اقدامات اجرایی و میدانی برای مدیریت بحران زلزله در خراسان‌رضوی

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خواستار ایجاد سند اقدامات اجرایی و میدانی در راستای تعیین وظایف برای دستگاه‌های متولی در زمینه مدیریت بحران زلزله در استان شد.

تدوین سند اقدامات اجرایی و میدانی برای مدیریت بحران زلزله در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی ظهر امروز در جلسه کارگروه زلزله خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سند اقدامات اجرایی و میدانی باید اقدامات و مسئولیت‌های اجرایی در سه دوره کوتاه، میان و بلند مدت و در دو حوزه شهری و روستایی با در نظر گرفتن زمان و اعتبار مورد نیاز، تعریف شود.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌رضوی افزود: تهیه دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران زلزله با در نظر گرفتن ملاک‌ها و معیارهای انجام تمرینات آمادگی از سوی دستگاه‌های متولی برای مقابله با زلزله نیز در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

واحدی با اشاره به ابلاغ ساختار جدید دفاتر مدیریت بحران استانداری‌ها با توجه ویژه به بحث زلزله، بر ضرورت تعریف وظایف دستگاه‌های متولی در پنج حوزه پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله با زلزله، بازسازی و بازتوانی تاکید کرد.

وی فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های مقابله با بحران زلزله از سوی صدا و سیما، پاسخگویی به نیازهای آموزشی قشرهای مختلف، ایجاد حساسیت در مردم نسبت به بحث زلزله و دیگر بلایای طبیعی و استفاده از مشارکت آنان برای آمادگی در مقابل زلزله و سوق دادن پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی را از دیگر ضروریات این حوزه برشمرد.

واحدی خواستار تلاش مسئولان مربوطه برای به‌روز رسانی شیوه‌های مقابله با زلزله و تقویت زیرساخت‌های آن و توجه به وضعیت محل به لحاظ زلزله‌خیزی در ارائه پروانه‌های ساخت و ساز شد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول