اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

برگزاری 180 دوره آموزشی مدیریت بحران در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلسنان گفت: در سال گذشته 189 دوره آموزشی مرتبط با مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

برگزاری 180 دوره آموزشی مدیریت بحران در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: این تعداد دوره آموزشی تعداد 140 هزار و 279 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: این دوره‎ها تنها شامل دوره‎هایی بوده که به شکل حضوری، همایش آموزشی یا مانور، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و عموم مردم قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

استفاده از رسانه‌های به عنوان وسایل تاثیرگذار در آموزش عمومی

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آموزش از طریق رسانه‎ها افزود: در سال گذشته هم از طریق دستگاه‌های اجرایی از روش‌های مختلفی از جمله مصاحبه یا برنامه‌های آموزشی مباحث آموزشی به جامعه منتقل شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: از دیگر وسایل کمک آموزشی که این مجموعه نیز از آن سود برده می‌توان به ورود در دنیای مجازی و استفاده از قابلیت رسانه‌های خبری اشاره کرد.

وی با اشاره به عنوان برخی از دوره‌های آموزشی دستگاه‌های اجرایی استان بیان داشت: دوره‎های امداد و نجات، پدافند غیر عامل، مقابله با بحران های طبیعی و مدیریت بحران و رسانه‎ها برخی از دوره‌های آموزشی استان در سال گذشته بوده است.

توجه به نقش اثرگذار بانوان در آموزش‌های مدیریت بحران گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: برگزاری مانورهای آموزشی منطبق با وظایف سازمانی در برای آمادگی برای مواجهه با بلایای طبیعی از دیگر برنامه‌هایی بوده است که دستگاه‌های اجرایی استان به آن پرداخته‌اند.

سمیعی با تاکید بر نقش مهم و اثرگذار زنان در مدیریت بحران بلایای طبیعی اضافه کرد: در سال گذشته دوره‎های آموزشی مدیریت بحران با محوریت زنان در اکثر شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این دوره‎های کارگاهی، به نقش و جایگاه بانوان در چهار مرحله مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی) پرداخته شده و روش‌های ایفای نقش آنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است.

کارکنان دستگاه‌های و عامه مردم مخاطبان برنامه‌های آموزشی مدیریت بحران

سمیعی با اشاره به مهمترین دستگاه‌های دخیل در امر آموزش مدیریت بحران گفت: علاوه بر مدیریت بحران استان، جمعیت هلال‎احمر، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها از جمله آتش‎نشانی، فرمانداری‎ها و دستگاه‌های مرتبط با شریان‌های حیاتی، شرکت گاز، بهزیستی و کمیته امداد استان برنامه‎های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران را در سال 1391 به سرانجام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره ها، علاوه بر کارکنان دستگاه‌های اجرایی، عامه مردم نیز تحت پوشش آموزش‌های ارائه شده قرار گرفتند.

برگزاری 13 دوره آموزشی توسط مدیریت بحران گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی توسط این اداره کل تاکید کرد: در سال گذشته 13 دوره آموزشی با مدیریت این مجموعه اجرا شده است.

سمیعی ابراز داشت: این آموزش‌های تخصصی، علاوه بر کارکنان مدیریت بحران استان، کارکنان فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها را نیز در بر گرفته است.

وی تعداد فراگیران این دوره‌های آموزشی را 345 نفر و ساعات آموزشی این دوره‌ها را 336 ساعت قلمداد کرد.

سمیعی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوان به مقوله آموزش به عنوان مهم‌ترین مقوله پیشگیری بیش از گذشته پرداخت.

استان گلستان براساس سرشماری سال 1390 با بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در شمال‌شرقی ایران قرار دارد و دارای 14 شهرستان به مرکزیت شهر گرگان است.

انتهای پیام/83002/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول