اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

توسعه رشته‎های مرتبط با مدیریت بحران در دانشگاه‌ها ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به نوع حوادثی که در استان روی می‎دهد، توسعه رشته‌های دانشگاهی در استان‌ها می‌تواند از اهم برنامه‌های آموزشی آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

توسعه رشته‎های مرتبط با مدیریت بحران در دانشگاه‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قاسم سمیعی ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزادشهر گرگان اظهار داشت: در سال‎های اخیر گام‎های مناسبی در سطح کشور برای تربیت دانشجو در عرصه مدیریت بحران برداشته شده، اما این روند نیازمند تقویت و توسعه رشته‌های مرتبط آن هم در استان است.

تاکید بر توسعه رشته‎های مرتبط با مدیریت بحران

وی اضافه کرد: با توجه به نوع حوادثی که در استان روی می‎دهد، توسعه رشته‌های دانشگاهی در استان‌ها می‌تواند از اهم برنامه‌های آموزشی آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تشکیل اتاق فکر از سال گذشته افزود: انتظار می‎رود این اتاق به همت نخبگان و دلسوزان استان و بهره‌گیری از ظرفیت مناسب دانشگاهی بتواند در تصمیم‌گیری مراحل چهارگانه مدیریت بحران تاثیرگذار باشد.

سمیعی خاطرنشان کرد: راه‎اندازی کتابخانه تخصصی مدیریت بحران نیز به عنوان یک ظرفیت مهم علمی و تخصصی می‎تواند مورد بهره‎برداری دانشجویان و علاقه‎مندان پژوهشگر مدیریت بحران و بلایای طبیعی در استان قرار گیرد.

وی با تاکید بر جایگاه برجسته مراکز علمی و دانشگاهی برای گسترش و ترویج علوم ادامه داد: توسعه نرم‌افزاری علوم مرتبط با مدیریت بحران می‌تواند در معرفی جایگاه این مدیریت نوپا در کشور موثر باشد.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با اشاره به ظرفیت‌های مناسب علمی در  این دانشگاه گفت: با توجه به این قابلیت، دانشگاه آماده همکاری و تعامل با مدیریت بحران است.

حسین عجم نوروزی تاکید کرد: از آنجایی که این دانشگاه در موضوعات فنی و مهندسی و اعضای هیئت علمی از توانمندی مناسبی برخوردار است، برگزاری نشست‎های مشترک کاری بین عوامل اجرایی مدیریت بحران و کارشناسان صاحب‌نظر می‌تواند از برنامه‌هایی باشد که مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی؛ هم‌افزایی و به کارگیری تمامی قابلیت‎های علمی در عرصه مدیریت بحران می‎تواند آینده روشنی را در این حوزه و نگرش علمی به موضوعات مرتبط با مراحل چهارگانه بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی) ترسیم کند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله سیل در این استان روی می‎دهد.

انتهای پیام/83002/غ30/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول