اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

صدا و سیما در بحث الگوپردازی ضعیف عمل کرده است / چهره‌های ناموجه الگو شده‌اند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون سه دسته هنرپیشگان، مجریان و ورزشکاران به عنوان الگو در صدا و سیما قصد الگوپردازی دارند که بسیاری از این چهره‌ها ناموجه هستند.

صدا و سیما در بحث الگوپردازی ضعیف عمل کرده است / چهره‌های ناموجه الگو شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ستار هدایتخواه امروز در نشست تبیین کارکرد رسانه در نظام جمهوری اسلامی که در محل حسینیه ثارالله سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل در تربیت، ارائه الگوهای عملی است.

کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: کودک غریزه تقلید دارد و با نگاه کردن و رؤیت تلویزیون خواسته و ناخواسته در دام تقلید می‌افتد که این وظیفه ما را در قبال آن‌ها سنگین می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با کارکرد وسیعی که تلویزیون در هنگامه کنونی دارد برخی چهره‌های ناشایست در رسانه ملی الگوپردازی می‌کنند.

این استاد دانشگاه افزود: اکنون سه گروه در تلویزیون جمهوری اسلامی الگوپردازی می‌کنند که عبارتند از هنرپیشگان، مجریان تلویزیونی و ورزشکاران که هر چند بسیاری از این سه قشر انسان‌های فرهیخته و شایسته‌ای هستند ولی بسیاری از آن دسته که در صدا و سیما ایفاگر الگوپردازی بوده شایستگی این کار را ندارند.

هدایتخواه با ابراز انتقاد شدید از برخی مجریان تلویزیونی به نمونه‌ای اشاره کرد و گفت: بسیار تأسف‌بار است که کسی بیاید و بگوید خدا را شاکرم در هنگامه‌ای زندگی می‌کنم که مسی بازیکن فلان تیم در آن زمانه زندگی می‌کند.

مخبر دو دوره کمیسیون فرهنگی مجلس در ادوار هفتم و هشتم ادامه داد: الگوپرداز در صدا و سیما باید کسی باشد که در معنویت و اخلاق و ادب و انسانیت و معبودیت و سایر ارزش‌های دینی سرآمد باشد.

وی یکی از نقاط ضعف در رسانه ملی را در نوع فرهنگ‌سازی زندگی و توجه به تجمل‌گرایی دانست و گفت: این کار جزو شیوه‌های غلط و بر خلاف ترویج سبک زندگی اسلامی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری است.

کارشناس مسائل فرهنگی دیگر شیوه غلط در رسانه ملی را مربوط به شیوه ازدواج دانست و گفت: هر چند امروزه همه نتیجه آخر سریال‌ها را در نگاه اول و قسمت نخست می‌دانند ولی باید گفت این شیوه هم با سبک ازدواج اسلامی فاصله بسیار دارد.

انتهای پیام/2571/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول