اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

50 درصد آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‎زده دشتی انجام شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 50 درصد آواربرداری در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی انجام شده است و در چند روز آینده آواربرداری در مناطق زلزله‌زده به طور کامل انجام می‎شود.

50 درصد آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‎زده دشتی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در نشست با مسئولین ستاد معین استان‏های فارس و بوشهر در بازسازی زلزله شهرستان دشتی اظهار داشت: اکیپ‎های جدیدی وارد صحنه عملیات خواهند شد تا در این روزهای پیش رو به سرعت آواربرداری انجام شود.

وی افزود: استان فارس تعداد 17 پیمانکار و استان بوشهر نیز به همین اندازه پیمانکار وارد منطقه کرده است و قرارداد منعقد شده است و 187 واحد توسط ستاد بازسازی استان فارس قرارداد بسته شده است که 35 واحد پی کنی، 36  واحد شروع  به الموتوربندی کرده است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: چادر، مواد غذایی بین زلزله‎زدگان توزیع و سرویس‎های بهداشتی به اندازه لازم نصب شده است و عموما از توزیع مواد غذایی، کنسرو رضایت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر اعتبار آنچه که بنیاد مسکن نیاز بوده انجام داده و گاهی می‌بینید شرایط اقلیمی فضاها و هزینه‎های اضافی ایجاد می‎کند و با توجه به شرایط اقلیمی آنچه که برای تسهیلات نیاز باشد تامین خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما هم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجلس گفت‌وگو خواهیم داشت و نیازهای زلزله‎زده‎ها و سرعت در ساخت و سازها را برای این که نهایی شود برآورد خواهیم کرد.

ابوترابی‌فرد گفت: ستاد بازسازی استان بوشهر و فارس مسئولیت را به عهده گرفته‎اند و منطقه به دو قسمت تقسیم شده است و خانواده‎هایی که باید در اولویت اول و در کوتاه‎ترین زمان ساخته شود حدود 1000 واحد است که 50 درصد آن استان فارس و 50 درصد استان بوشهر برعهده دارند.

وی افزود: خوشبختانه تجربه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور تجربه‎ای کاملا موفق بوده است و می‎شود از خانه‎های پیش ساخته در این مناطق استفاده کرد زیرا دارای استحکام بالایی هستند و هزینه کمتری انجام می‎شود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: الآن در خانه‎های پیش ساخته شرایط خیلی ویژه‎ای در دنیا اتفاق افتاده است و باید زمینه ‎سازی شود و اگر از خانه‎های پیش ساخته در این مناطق استفاده شود کار خیلی با سرعت پیش می‌رود.

مسئول ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: نظام در بحث امدادرسانی، بازسازی تا این حد رکورددار است.

احمد زارعی ادامه داد: نزدیک به 80 درصد آواربرداری در منطقه زلزله‌زده انجام گرفته و ستادها به شدت مشغول استقرار هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: پرونده‏ها به دقت بررسی می‎شود تا هر که به حق خود برسد و حق دولت نیز ضایع نشود.

وی اضافه کرد: پی کنی شروع و میله گرد توزیع شده و تا فردا سه واحد از مناطق بتن‎ریزی خواهد شد و به مردم امید داده شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

زارعی یادآور شد: با پیش‌بینی که صورت گرفته سرعت عمل در این منطقه بالا خواهد رفت زیرا منطقه محدود و امکانات بسیار عالی است و در حال حاضر در ستاد بازسازی بوشهر 40 کامیون و 12 دستگاه لودر مشغول به فعالیت هستند.

مسئول ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر گفت: تا هفته آینده رنگریزی‎ها و پی‎کنی‎ها انجام می‎گیرد و ظرف مدت 10 روز همه شهر رنگریزی و کار ساخت و ساز انجام خواهد گرفت.

وی افزود: با برنامه‎ریزی‎هایی که انجام دادیم امیدواریم در مدت زمان کوتاهی مردم سروسامان بگیرند که تا روز گذشته 267 واحد عقد قرارداد خود را با پیمانکاران بسته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 تا 30 پیمانکار در مناطق زلزله‌زده نیاز است هر چند بیش از 60 پیمانکار آماده عقد قرارداد و در نوبت هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: میله گرد و سیمان، شن و ماسه به اندازه کافی وجود دارد و در هیچ واحد مسکونی از بتن دست ساز استفاده نخواهد کرد و توسط ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر 45 واحد پی کنی شده است.

انتهای پیام/66001/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول