اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تاکید کرد

تامین نیازمندی‎های فرهنگی مناطق زلزله‎زده دشتی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: باید تلاش کنیم نیازمندی‎ها و محصولات فرهنگی برای مناطق زلزله‎زده تامین و به این مناطق ارسال شود.

تامین نیازمندی‎های فرهنگی مناطق زلزله‎زده دشتی

حسین قنادیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: محصولات فرهنگی و هنری که می‏تواند مورد استفاده مردم قرار گیرد یکی از نیازمندی‏های منطقه است.

وی افزود: بحث زیرساخت‎های فرهنگی و هنری نیاز امروز منطقه است که نیاز به تصمیمات جدی‎تر و بحث‎های کارشناسی دارد که باید زیرساخت‎های هنری برای مناطق آسیب‌دیده پیش‌بینی شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به برنامه‎های بسیج هنرمندان در سال جاری خاطرنشان کرد: عمده برنامه ما در سال جاری در حوزه تقویت هنر اسلامی است.

قنادیان ادامه داد: جهت‎گیری و رویکرد جدی ما در سال 92 این است که ابعاد و زوایای مختلف هنر انقلاب اسلامی را بشکافیم، تبیین کنیم و محصولات با این رویکرد تولید کنیم زیرا هنر هنرمندان بسیجی با این رویکرد تعالی پیدا می‎کند.

وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم غربت و مظلومیتی که هنر انقلاب اسلامی را فرا گرفته و متاسفانه کمتر هم در مملکت به آن توجه می‌شود را احیا، زنده و معرفی کنیم.

قنادیان بیان داشت: ما در قبال معرفی و احیای هنر انقلاب اسلامی می‎توانیم کارهای خلاقانه هنری داشته باشیم که مبتنی بر ارزش‎ها و نیازهای جامعه اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: ما به واسطه بهره‎گیری از زبان هنر و محصولات هنری می‎توانیم آن آرمان‎ها، ارزش‎های نو و ایده‎های انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: هنرمندان جامعه مثل بقیه مردم نسبت به حادثه زلزله‎ای که در شهرستان دشتی به وجود آمد مسئولیت‎هایی دارند و نقش‎هایی را می‎توانند ایفا کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان افزود: هر کمکی که از دست ما برآید تا بتواند مشکلاتی را از مردم حل کنیم، دریغ نکرده و نسبت به مایحتاج مردم کمک‎هایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هنرمندان استان بوشهر احساس وظیفه کرده و کمک‎هایی نیز جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال کردند که در بین زلزله زدگان توزیع شد.

قنادیان اضافه کرد: آن چیزی که در منطقه امروز به نظر می‎رسد نیاز باشد، افزایش و تقویت روحی و روانی مردم بوده و این به واسطه کارهای ادبی و هنر به ویژه برای نوجوان و جوانان مقدور است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‎ای با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی و شورای مرکزی کانون بسیج هنرمندان این شهرستان در منطقه زلزله زده شنبه تشکیل و مقرر شد برنامه‎های هنری و ادبی با حضور هنرمندان استان در مناطق زلزله زده اجرا کنند.

قنادیان افزود: گروه‎های نمایشی متناسب ایامی که در آن قرار داریم کارهایی را آماده کرده‎اند تا برای مردم، جوانان و نوجوانان به اجرا بگذارند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور یادآور شد: چادرهایی برپا خواهد شد تا هنرمندان بسیجی ما بتوانند نوجوانان را در قالب کارهای نقاشی، خوشنویسی، مسابقات فرهنگی دور هم جمع کنند و جوایزی نیز به آنها اهدا نمایند، زیرا این کار باعث بازسازی روحی و روانی در بین آنها خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره هنری در منطقه زلزله زده شنبه خبر داد و گفت: بعد از چهلمین روز جانباختگان حادثه زلزله‌زده بخش شنبه و طسوج با حضور هنرمندان و مجموعه هنرمندان بسیجی جشنواره هنری دانش‌آموزی در شهر شنبه اجرا می‎شود.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول