اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری بوشهر:

زلزله دشتی 220 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: در جریان زلزله بیستم فروردین شهرستان دشتی 220 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکونی و ادار‌ی خسارت وارد شد.

زلزله دشتی 220 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در گردهمایی مشترک شهرداران استان بوشهر در منطقه زلزله‌زده شنبه با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها موجب کاهش خسارات و تلفات می‌شود، گفت: شهرداران لازم است در ساخت و سازهای شهری دقت لازم در جهت مقاوم‌سازی و رعایت اصول فنی را به‌عمل آوردند تا در زمان وقوع حوادث شاهد اینگونه تلفات و خسارات نباشیم.

وی با بیان اینکه در زلزله 1/6 ریشتری شهرستان دشتی 3300 واحد مسکونی خسارت دید، تصریح کرد: 2300 واحد مسکونی بین 30 تا 100 درصد و 1000 واحد نیز زیر 30 درصد خسارت دیدند که 1500 واحد مسکونی باید از نو ساخته شود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر از خدمات ارائه شده در رسیدگی به مناطق زلزله زده قدردانی کرد و افزود: در این واقعه ضمن رسیدگی سریع در کمتر از 4 ساعت به آسیب دیدگان، امنیت در شهر برقرار شد به‌گونه‌ای که هیچ گزارش مبنی بر ناامنی دریافت نشد.

رستمی تاکید کرد: مدیریت بحران استان بوشهر در رسیدگی سریع به آسیب دیدگان دشتی، به‌عنوان مدیریت پایلوت در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه شهرداران در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده فعالیت‌های مهمی انجام دادند، تصریح کرد: اکنون برای بازسازی و بهسازی این مناطق به نیروی انسانی متخصص، ماشین‌آلات و کمک‌های مالی شهرداران نیاز است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر تامین ماشین‌آلات حمل زباله و آب پاش، ماشین حمل نخاله، لودر و کمپرسی را از ضروریات دانست و گفت: شهرداران در تامین این امکانات حداکثر همکاری را با مدیریت بحران به‌عمل آوردند.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات شهرداران به مسافران نوروزی قدردانی کرد و افزود: این خدمات باعث شد که مسافران مدت اقامت خود را در شهرها افزایش دهند به‌گونه‌ای که شاهد افزایش 40 درصدی تردد خودروها و 20 تا 27 درصدی افزایش اقامت مسافران در شهرها بوده‌ایم.

وی بر ایجاد کمپ‌های ثابت اسکان مسافران در شهرها تاکید کرد و افزود: از هم اکنون باید این برنامه مد نظر شهرداران باشد تا در آینده نزدیک شاهد ایجاد این کمپ‌های اسکان باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین بر تشکیل کمیته حقوقی برای رسیدگی به مسائل حقوقی شهرداران تاکید و اضافه کرد: وجود کارشناسان خبره حقوقی در رسیدگی به امور شهرداران امری ضروری است.

رستمی همچنین بر تدوین برنامه سالانه ضروری دانست و گفت: تدوین این برنامه اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها را مشخص می‌کند و این امکان را به مسئولان ذیربط می‌دهد که بایستی چه میزان کمک به شهرداری‌ها شود.

وی تعیین محل دفن زباله و نخاله در شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در جمع آوری و دفن زباله‌ها برای هر خانوار روزانه حداقل بین 50 تا 70 تومان هزینه می‌کنند، لازم است محل دفن زباله‌ها و نخاله‌ها مشخص باشد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول