اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل:

2 هزار ناظر، سلامت انتخابات شوراها را رصد می‌کنند

دبیر اجرایی هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل گفت: 24 خرداد ماه همزمان با برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا 2 هزار ناظر به صورت ویژه سلامت انتخابات را رصد می‌کنند.

2 هزار ناظر، سلامت انتخابات شوراها را رصد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن عیدی صبح امروز در نشست هماهنگی هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شوراهای شهر و روستا در اردبیل اظهار داشت: رسالت اصلی این هیئت پاسداری از قانون و همچنین صیانت از حق و حقوق ملت در عرصه انتخابات است چرا که در چارچوب قانون امر نظارت و رصد مسائل انتخاباتی بر عهده هیئت‌های ناظر انتخاب شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما تعامل جدی با مجریان انتخابات داریم و تلاش می‌کنیم تا انتخاباتی سالم، پر‌شور و با صلابت برگزار شده تا بدون شائبه اصلح‌ترین کاندیداها راهی پارلمان محلی شوند.

دبیر اجرایی هیئت نظارت شوراهای شهر و روستای استان اردبیل یادآور شد: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود که در همین راستا هیئت‌های عالی نظارت نیز شکل گرفته و ما به عنوان دبیر اجرایی و مجری مصوبات هیئت عالی نظارت کار هماهنگی و همدلی بیشتر در شهرها، بخش‌ها و روستاها را انجام می‌دهیم.

عیدی گفت: برای این نیروهای ناظر در ماه‌های گذشته آموزش‌های مورد نظر داده شده است تا در پای هر صندوق ناظران و بازرسان ویژه حضور یافته و بر صحت و سلامت انتخابات نظارت داشته باشند تا حق و حقوقی ضایع نشود.

این مسئول تاکید کرد: نظارت‌های ما معمولاً در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات انجام می‌شود که نظارت قبل از انتخابات مربوط به تایید صلاحیت و اعلام نظرات مکفی به فرمانداران است.

دبیر اجرایی هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل بیان داشت: در حین انتخابات نیز ما با حضور در پای صندوق‌های رای سعی می‌کنیم از آرای مردم صیانت کنیم و اجازه کوچکترین خدشه و خلأیی را در این زمینه ندهیم.

عیدی سومین مرحله را مرحله بعد از اخذ رای و اعلام نتایج برشمرد و افزود: بعد از اخذ رای ما بر اساس قانون موظف هستیم به تمامی گزارش‌ها رسیدگی کنیم تا سلامت و صحت انتخابات و رای نامزدها اعلام شود و شائبه و شبهه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیش از 2 هزار ناظر و بازرس ویژه در سراسر استان اردبیل ماموریت یافته‌‌اند تا با نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در حد وسع و توان خود پاسدار حریم قانون و رفتارهای قانون‌مدارانه باشند.

دبیر اجرایی هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل ادامه داد: انتخابات پیش‌رو هم در بخش ریاست جمهوری و هم شوراها با توجه به هدف‌گذاری چهار ساله دشمن در تداوم فتنه 88 بسیار حساس و تاثیر‌گذار است به طوری که این انتخابات می‌تواند توان کشور ما را در صحنه‌های مختلف اعتباری مضاعف ببخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عیدی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تنها راه دفع حیله و کید دشمن در این عرصه توجه به مبانی خلق حماسه سیاسی و اقتصادی است که ابزار اصلی آن حضور مردم و مشارکت حداکثری آنهاست.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول