اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال اجرایی می‌شود

فعالیت 130 نفر به عنوان اعضای هیئت‌ نظارت بر انتخابات شورای همدان

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در همدان گفت: مجموع اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستایی استان همدان 130 نفر هستند.

فعالیت 130 نفر به عنوان اعضای هیئت‌ نظارت بر انتخابات شورای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، واحد حمیدی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هیئت نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دفتر فرماندار این شهرستان اظهار داشت: چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور در 24 خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان و نظارت بر شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در همدان افزود: ترکیب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا متشکل از پنج نفر، سه نفر از اعضای کمیسیون شوراها و اعضای داخلی مجلس و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل 90 است.

وی از انتخاب سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس به عنوان رئیس عالی هیئت نظارت در انتخابات شوراهای شهر و روستایی همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: سلطانی‌صبور نماینده مردم رزن در مجلس عضو و نایب رئیس و همچنین نعمتی نماینده مردم اسدآباد از اعضا، به عنوان هسته اصلی مرکزی هیئت عالی شوراها استان برگزیده شده‌اند.

حمیدی، محمد‌علی خاکساری را به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای شهر تویسرکان معرفی و ابراز داشت: علی باقرنیا به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای بخش مرکزی و بهرام چراغعلی نیز به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای بخش قلقل‌رود تویسرکان منصوب شدند.

وی با بیان اینکه هر شهرستان یک رئیس هیئت نظارت دارد، ابراز داشت: زیرمجموعه هر هیئت نظارت شوراها متشکل از چهار نفر به عنوان کارشناس رسیدگی به شکایات، روابط عمومی، کارشناس مالی و رابط شهر است که در حوزه مربوطه فعالیت می‌کنند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا همدان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی اعلام شده انتخابات از 21 فروردین ماه امسال توسط وزارت کشور کلید می‌خورد، اظهار داشت: ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا از 26 فروردین آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شعار انتخابات امسال از سوی وزارت کشور « اعتقاد، اعتماد و امید» نامگذاری شده است.

حمیدی، ایجاد نشاط و امید در حضور مردم در عرصه انتخابات را یک وظیفه واجب برشمرد و تصریح کرد: ما امانتداران مردم هستیم و باید سعی کنیم به نحو شایسته با پایبندی به قانون از حق مردم صیانت کنیم.

وی تأکید کرد: انتخابات شورا‌ها یک انتخابات بومی با شرایط خاص اقلیمی است که رعایت اصل بی‌طرفی در حوزه مسئولیتی یک امر ضروری در سلامت برگزار شدن این مهم است و باید به عنوان سرفصل کاری همه قرار گیرد.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا همدان اظهار داشت: در سال جاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در بیش از یک هزار و 700 شهرستان، شهر و یک هزار بخش کشور چهارمین انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعب اخذ رأی چهارمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 9 شهر و 25 بخش استان همدان پیش‌بینی شده است، افزود: مجموع اعضای هیئت‌های نظارت انتخابات شورای شهر و روستا استان همدان 130 نفر هستند.

انتهای پیام/89010/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول