اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه شهادت شهید مجید امیری

آقا مجید شهادتت مبارک+تصاویر

آقا مجید یادت هست دلت می‌خواست اگر شهید شدی روز پنجشنبه پیکرت را به خاک بسپارند، امروز روز پنجشنبه است و تو هم شهید شده‌ای و پیکرت تشییع شد، شهادتت مبارک.

آقا مجید شهادتت مبارک+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز پیکر شهید مجید امیری که در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسید، در کرمان با حضور با شکوه مردم شهیدپرور تشییع شد، شهید استوار دوم مجید امیری در زمان حیات آرزو داشت که اگر روزی به شهادت رسید، روز پنجشنبه به خاک سپرده شود و این آرزو امروز برای آقا مجید شهر ما به واقعیت پیوست.

آقا مجید یادت هست، می‌گفتی که دوست داری اگر روزی شهید شدی در روز پنجشنبه مراسم تشییع پیکرت را برگزار کنند و در این روز تو را به خاک سپارند، امروز پنجشنبه است، مادر، خواهرها و برادرهایت رخت عزا به تن کرده‌اند و با آه دل و اشک چشم تو را بدرقه می‌کنند

امشب بابا برایت آغوش گشوده است و پس از سال‌ها باز هم می‌توانی پدر را در آغوش بگیری، اما مادر داغدارت با جای خالی جوان رشیدش چه کند.

آقا مجید یادت هست، آن روز که مادر برای نخستین بار لباس نظامی را بر تنت دید، چه ذوقی کرد و گفت: مادر جان ان‌شا‌ءالله لباس دامادی، اما مادرت لحظه‌ای به فکر فرو رفت، آن لحظه به این روز فکر می‌کرد، روزی که تو لباس دامادی به تن نمی‌کنی و با افتخار لباس شهادت زیبنده تنت می‌شود.

عجب روزی بود امروز، همه آمده بودند، دوست و آشنا و غریب، مسئول و بازاری و کارمند، وقتی در آیین وداع با پیکر پاکت مداحی می‌کردند، چشم‌های مردم که به عکس چهره جوانت می‌افتاد، نمی‌توانستند با خانواده‌ات همراه نشوند، ناله نزنند و اشک نریزند.

امروز دوستانت لباس سیاه پوشیده بودند و گرچه بغض‌هایشان را فرو می‌خورند، اما چشم‌های قرمزشان نشان می‌داد که در خلوت چقدر برایت گریسته‌اند.

قوم و خویش‌هایت از مهربانی‌ها و جوانمردی‌هایت می‌گفتند و اینکه دوست داشتی، وقتی شهید شدی در روز پنجشنبه تو را به خاک سپارند و حالا هم پنجشنبه است و هم تو شهید شده‌ای.

نمازت را که حاج‌آقا سید یحیی جعفری اقامه کرد، باز هم مردم اشک می‌ریختند و چه زیبا دوستانت در هنگام تشییع پیکر پاکت به همراه مردم عزادار بر سر و سینه می‌زدند و شور می‌گرفتند و «یا حسین (ع)» می‌گفتند.

از ستاد فرماندهی که حرکت کردیم، مردم که صدای موزیک عزا را شنیده بودند از اداره‌ها و مغازه‌ها بیرون آمدند، زنان برایت اشک ریختند و مردان هم برایت سینه زدند.

همه می‌گفتند: خوش به سعادتش ... .

 

 

 

 

 

 

===============

عکس‌ها: محسن رجب‌پور

گزارش: مهسا حقانیت

===============

انتهای پیام/80019/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول