اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی:

هنرمندان دایرکننده گالری بیمه می‌شوند

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی دفاع از حقوق هنرمندان را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: هنرمندانی که گالری دایر کنند بیمه می‌شوند.

هنرمندان دایرکننده گالری بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اصغر امیرنیا در نشست با هنرمندان تجسمی گیلان اظهار کرد: استادان بزرگی از گیلان در کشور و عرصه بین‌المللی درخشیدند و مایه فخر ایران هستند.

وی برطرف کردن مشکلات هنرمندان را دغدغه مسئولان عنوان کرد و افزود: امکانات در اختیار مسئولان محدود است و انتظار داریم هنرمندان در کنار مسئولان باشند.

امیرنیا با بیان اینکه هنرمندان بازنشستگی ندارند و روزبه‌روز شکوفاتر می‌شوند، تصریح کرد: فضاهای هنری باید با همکاری هنرمندان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی بر مطالبه‌گری هنرمندان تاکید کرد و گفت: مطالبه هنرمندان و مسئولان دوطرفه است.

وی به پیگیری آموزش هنرمندان در شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

امیرنیا از دعوت از استادان کشوری برای آموزش در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: استادان طبق وضعیت هنری استان‌ها دعوت می‌شوند و آموزش‌ها به صورت کاربردی است.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی فضای کالبدی استان‌ها در بحث فرهنگ و هنر را فقیر خواند و بیان کرد: امکانات گیلان نسبت به دیگر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی 65 درصد از هنرمندان در جشنواره تجسمی فجر در سال 91 را استانی عنوان کرد و افزود: سال‌های گذشته 65 درصد هنرمندان از تهران بودند و تغییر این روند امیدوارکننده است و هنرمندان در استان‌ها با یک جرقه می‌توانند بارور شوند.

امیرنیا در ادامه دفاع از حقوق هنرمندان را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و تصریح کرد: تلاش شده آثار هنرمندان شهرستانی خریداری شود.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی با اشاره به بیمه هنرمندان، بیان کرد: هنرمندانی که گالری دایر کنند بیمه می‌شوند.

وی تعداد هنرمندان بیمه شده در گیلان را 172 نفر اعلام کرد و یادآور شد: بانک اطلاعاتی هنرمندان گیلان باید تکمیل شود.

امیرنیا همچنین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های دوسالانه منحصر به تهران نیست، گفت: تعدادی از نمایشگاه‌های دوسالانه در استان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول