اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

هنرمندان کرمانشاهی از استعداد بالایی برخوردارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنرمندان کرمانشاهی طی چند سال اخیر موفق به کسب مقام‌های برتر جشنواره‌های مختلف در سطح کشوری و بین‌المللی شده‌اند و از استعداد بالایی برخوردارند.

هنرمندان کرمانشاهی از استعداد بالایی برخوردارند

حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: هنرمندان کرمانشاهی طی چند سال اخیر موفق به کسب مقام‌های برتر جشنواره‌های مختلف در سطح کشوری و بین‌المللی شده‌اند.

آفتابی تصریح کرد: صدور مجوز انجمن‌های هنری، صدور مجوز نگارخانه و نظارت بر آن‌ها و ارائه کارت صلاحیت تدریس و هدایت و نظارت بر امور انجام شده از جمله اقدامات انجام شده در زمینه هنری بوده است.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های هنری کرمانشاه از سال 85 تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و بیشترین عناوین کسب شده در زمینه هنرهای تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، گرافیک، طراحی، کاریکاتور و حجم‌سازی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پتانسیل هنرمندان کرمانشاهی را در سطح بالایی اعلام کرد و افزود: اگر زمینه رشد و شکوفایی این هنرمندان فراهم شود، بیش از پیش افتخارآفرین خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: کسب مقام نخست طراحی، مقام دوم  نگارگری و مقام چهارم خوش‌نویسی در جشنواره اردبیل توسط هنرمندان کرمانشاهی و شرکت در جشنواره بین‌المللی گرافیک و کسب مقام‌های نخست حجم‌سازی، مقام دوم گرافیک و مقام دوم رشته نگارگری از جمله موفقیت‌های به‌ دست آمده بوده است.

آفتابی ادامه داد: شرکت در جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی همدان و کسب رتبه‌های اول، دوم و سوم و چهارم جشنواره توسط هنرمندان کرمانشاهی نیز از موفقیت‌های دیگری است که به‌دست آمده است.

وی گفت: در جشنواره بین‌المللی سال 88  که در شهر گرگان برگزار شد، هنرمندان کرمانشاهی رتبه‌های اول رشته عکاسی و چهارم رشته خوشنویسی را کسب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره حمایت‌های لازم از هنرمندان به‌عمل آمده است، بیان داشت: اقداماتی در راستای کمک به هنرمندان از سوی اداره‌کل ارشاد صورت گرفته و با توجه به اینکه نیازهای هنرمندان فراتر از حد اعتبارات استانی است، امیدواریم مسئولان کشوری هنرمندان را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

آفتابی خرید 33 اثر هنری در زمینه نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی را از جمله اقدامات حمایتی سال 91 اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برشمرد که در سال‌های گذشته انجام نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تعداد مجوزهای صادر شده برای آموزشگاه‌های آزاد هنری خوش‌نویسی را 2 مجوز، گرافیک رایانه 1 مجوز، موسیقی 5 مجوز، هنرهای تجسمی 18 مجوز و گریم و چهره‌پردازی را 2 مجوز اعلام کرد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول