اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

رسالت هنرمندان ایرانی احیای هنر الهی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رسالت هنرمندان ایرانی ابتدا احیای هنر الهی در کشور و سپس بیداری هنری در جهان است.

رسالت هنرمندان ایرانی احیای هنر الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان حوزه هنری کشور و استان بوشهر اظهار داشت: هنر هنگامی می‎تواند اثرگذار باشد که منطبق با هنر خدا باشد و اگر از این مسیر خارج شد، اثرگذار و ماندگار نخواهد بود.

وی یکی از نعمت‎های الهی ایران اسلامی را هنر دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: اگر امروز جهان سلطه هنری برای تخریب نیروهای فیلم‎های دفاع مقدس و آیینی ما برنامه‎ریزی دارند، به همین خاطر است که منطبق با هنر خدایی در جهان است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: تاریخ هنر ایران تاریخی بسیار کهن است که در زمینه‎های مختلف هنری آثار فاخری دارد و هنرمندان ما باید از این تاریخ گرانبها استفاده کرده و یک نهضت احیای هنر خدایی ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سبک‎های هنری در جهان محدود است و ایجاد سبک‎های هنری بر آمده از دین توسط هنرمندان ایران اسلامی ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری خطاب به هنرمندان بیان کرد: کار شما در راستای خدمت به مردم زلزله‎زده دشتی کار الهی است که به دست شما رقم می‎خورد و این در واقع هنر الهی است.

وی با بیان اینکه ایجاد نهضت احیای هنر الهی در جامعه ضروری است، اضافه کرد: آن کار هنری ارزشمند است که دارای هدف الهی باشد.

صفایی بوشهری بر انجام کارهای فرهنگی در زمینه کودک و مدیریت اجرا و اکران هدفمند در حوزه هنری تاکید کرد.

در این دیدار سرهنگ پاسدار مطاف، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع)، پرویز پرستویی بازیگر صاحب نام سینما، تئاتر و تلویزیون، حبیب احمد زاده فیلمنامه نویس و مستندساز، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ، محمد سید زاده رئیس حوزه هنری استان بوشهر حضور داشتند.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول