اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

بخش خصوصی 3 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی ارایه کرد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال گذشته به همت آموزشگاه‌های بخش خصوصی بیش از 3 میلیون و 260 هزار نفرساعت آموزش به علاقمندان ارایه شده است.

بخش خصوصی 3 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی ارایه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در نشست مسئولان مراکز فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: این آموزش‌ها بیشتر مربوط به رشته‌های فنی، مهارتی در حوزه صنایع جدید و فناوری‌های نوین بوده که به سرعت نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در کنار آن بالغ بر 5 میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی صورت گرفته به طوریکه ما در سال گذشته 8 میلیون و 537 هزار نفر ساعت ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سطح استان به علاقمندان شاهد بودیم.

صفری با یادآوری اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رشته‌های پرطرفدار و حائز اهمیت جز ضروریات و اولویت‌ها قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: ارایه آموزش‌های مهارتی در گروه صنعت، خدمات و کشاورزی در 25 مرکز ثابت استان اردبیل اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 10 درصد افزایش آموزش‌های مهارتی را جلوتر از تعهدات انجام شده شاهد بودیم، اضافه کرد: مدل آموزش بازار محور و بر سه پایه آموزش، تولید و فروش انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد آموزش‌های مهارتی با این شیوه بتواند حلقه اتصال آموزش تا مرحله فروش و بازاریابی را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به استقبال بانوان از مهارت‌آموزی در رشته‌های طلا و جواهرسازی اشاره کرد و ادامه داد:‌ البته بخشی از بانوان نیز به رشته‌های طراحی دوخت و قالیبافی مشغول بوده و تولیدات آنها در بازار عرضه می‌شود.

صفری با بیان اینکه حدود 500 هزار نفر ساعت آموزش فنی، مهارتی به روستاییان ارایه شده است، گفت: سال گذشته از برنامه‌های آموزشی ارایه شده 500 هزار نفر آموزش مربوط به کارآفرینان روستایی بوده است.

وی افزود: برای تحقق عدالت اجتماعی و اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری برای روستاییان و عشایر استان از اولویت برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای است.

صفری تصریح کرد: ‌اجرای این میزان آموزش در قیاس با سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ در این بخش 100 درصد تعهدات آموزش‌های قطب‌بندی کشاورزی استان محقق شده است.

انتهای پیام/62003/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول