اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

2 پروژه بزرگ صنعتی و معدنی در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 2 پروژه بزرگ صنعتی و معدنی شهرستان‌های زرند و کوهبنان همزمان با حضور مقامات کشوری در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

2 پروژه بزرگ صنعتی و معدنی در کرمان افتتاح می‌شود

محمد عابدی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دو پروژه بزرگ صنعتی و معدنی شهرستان‌های زرند و کوهبنان همزمان با حضور مقامات کشوری در آینده‌ای نزدیک در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه دو کارخانه کک‌سازی شهرستان زرند و زغال‌شویی شهرستان کوهبنان با سرمایه‌گذاری جمعا به ارزش ارزی 36.5 میلیون یورو و ریالی 2 هزار و 300 میلیارد ریال با حضور مقامات عالیه کشور افتتاح می‌شود، گفت: طرح کک‌سازی زرند مربوط به شرکت فولاد زرند ایرانیان با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن کک و 40 هزار تن قطران یکی از این طرح‌ها است.

عابدی‌نژاد تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 31.5 میلیون یورو و 2 هزار میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی برای حداقل 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

وی طرح زغال‌شویی شرکت فرآوران زغال‌سنگ پابدانا شهرستان کوهبنان با سرمایه‌گذاری 5 میلیون یورو و ارزش ریالی 300 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح نیز با تولید 500 هزار تن کنستانتره زغال‌سنگ در سال میزان اشتغال 83 نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تاثیر مستقیم افتتاح این دو پروژه در افزایش تولید معادن زغال‌سنگ کرمان تصریح کرد: حدود 7 هزار نفر در معادن زغال‌سنگ کرمان مشغول به کار هستند و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این دو کارخانه در بخش اشتغال زغال‌سنگ استان کرمان تحول مناسبی ایجاد شود.

انتهای پیام/2446/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول