اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی

اورژانس روان‌پزشکی بیمارستان کارگرنژاد کاشان افتتاح شد

بخش اورژانس روان‌پزشکی بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان به بهره‌برداری رسید.

اورژانس روان‌پزشکی بیمارستان کارگرنژاد کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد در آیین افتتاح بخش اورژانس روان‌پزشکی این بیمارستان اظهار داشت: بخش اورژانس این بیمارستان شامل دو بخش بیماران روانی در فاز حاد شدید و بیماران روانی عادی است.

فاطمه سادات قریشی افزود: بخش اورژانس روان‌پزشکی بیمارستان کارگرنژاد دارای 12 تخت برای بیمارانی است که رفتارهای آنان قابل کنترل نیست و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.

وی از فعال شدن بخش اورژانس زنان و بخش اطفال این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: بعد از افتتاح بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد در آبان سال گذشته با آماده شدن بخش اورژانس روان‌پزشکی مردان این بیمارستان، امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این بخش هستیم.

به گفته وی، برای تجهیز بخش اورژانس روان‌پزشکی مردان بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد بیش از 2 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد خاطرنشان کرد: شش پرستار به همراه شش روان‌پزشک، سه محافظ و سه خدمه در بخش اورژانس و بخش‌های دیگر این بیمارستان فعالیت دارند.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد دارای شش بخش مجزا است افزود: بخش ویژه اطفال دختر و پسر، دو بخش داخلی، بخش روان‌پزشکی بزرگسال مرد و زن و بخش اورژانس مردان از جمله بخش‌های این بیمارستان 101 تخت‌خوابی خیرساز کاشانی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان با راه‌اندازی دو بخش روان‌پزشکی بزرگسالان و بخش اورژانس روان‌پزشکی در حال فعالیت است ابراز داشت: انتظار می‌رود به زودی شاهد آغاز فعالیت بخش‌های دیگر این بیمارستان نیز باشیم. 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین مشکلات روان‌پزشکی در جامعه را حاصل بی‌توجهی به مسائل اعصاب و روان در جامعه قلمداد و تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌هایی که در بخش‌های روان‌پزشکی انجام شده است اما هنوز مسائل روان‌پزشکی نتوانسته جایگاه مشخص و روشنی در جامعه داشته باشد و نسبت به این مسئله مهم بی‌توجهی‌های فراوان صورت می‌گیرد.

گودرز عکاشه یکی از مشکلات بخش‌های اعصاب و روان را درآمدزا نبودن این بخش دانست و گفت: جامعه‌ای که همه چیز آن اقتصادی است، مسائل اعصاب و روان مغفول مانده است.

این متخصص روان‌پزشکی، همچنین اورژانس روان‌پزشکی را در نگاه اول ساده و مثل سایر بخش‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه این بخش نیز مانند سایر بخش‌های دیگر با مشکلات و نگرانی‌هایی روبرو است سوق دادن تمامی مشکلات روانی بخش‌ها به سمت روان‌پزشکی با بضاعت اندکی که این بخش دارد یکی از مشکلات پیش رو است.

وی از رسانه‌ها خواست تا جامعه را برای کمک به بخش‌های روان‌پزشکی حساس کرده و مسئولان نیز نسبت به این بخش توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیمارستان 101 تختخوابی حاج جواد کارگردنژاد به عنوان یکی از زیباترین و مجهزترین بیمارستان‌های بخش اعصاب و روان کشور است که در دو طبقه شامل شش بخش فوق تخصصی، روان‌پزشکی زنان، روان‌پزشکی مردان، اورژانس روان‌پزشکی زنان، اورژانس روان‌پزشکی مردان، روان‌پزشکی اطفال دختران و روان‌پزشکی اطفال است که با احداث این بیمارستان تعداد تخت‌های بستری اعصاب و روان شهرستان کاشان از 45 تخت در بیمارستان قدیمی اخوان به بیش از یک‌صد تخت افزایش یافته است.

بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان که عملیات احداث آن از سال 86 در زمینی به مساحت 6 هزار و 600 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط خیر حاج جواد کارگرنژاد و منابع دانشگاه علوم پزشکی کاشان احداث شده است اواخر سال گذشته با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول