اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

15 هزار واحد مسکن مهر گیلان افتتاح می‌شود

استاندار گیلان گفت: 15 هزار واحد مسکن مهر گیلان در سفر دور چهارم دولت به این استان افتتاح می‌شود.

15 هزار واحد مسکن مهر گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نهادینه شدن کاری باید زمینه آن فراهم شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید عاملی وجود داشته باشد و مهم‌ترین عامل، رسانه است.

وی انتقاد را اقدامی سازنده دانست و افزود: اگر انتقاد نباشد کار خوب جلوه نمی‌کند و بنده به اثرگذاری رسانه اعتقاد دارم.

*انتخابات بزرگ‌ترین اتفاق کشور در سال جاری

استاندار گیلان وسعت و قدرت رسانه‌ها را متفاوت خواند و گفت: قدرت هیچ رسانه‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت و هر کدام در جایگاه خود به نوعی تاثیرگذار هستند.

وی با تصریح بر اینکه مردم نسبت به اتفاق‌های اطراف خود حساس هستند، افزود: هر کس طبق تسلط و مهارتش می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

هاشم‌نیا عمل به وظیفه در سال جاری را مورد تاکید همگان قرار داد و اذعان کرد: در سال جاری تمام مردم درگیر برخی اتفاق‌ها مانند انتخابات می‌شوند.

وی تلاش برای انتخاب فردی خادم در عرصه خدمتگزاری به مردم را از مدت‌ها قبل از انتخابات ذکر کرد و یادآور شد: پرداختن به حاشیه انسان را از هدف اصلی دور می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال پروژه‌های مهمی در گیلان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوعات مهم مانند چای و بیکاری در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌توانند بیکاری گیلان را برطرف کنند در حاشیه هستند، افزود: این افراد خود را کنار کشیده‌اند و وارد میدان نمی‌شوند.

*بیکاری درد بزرگ گیلان

هاشم‌نیا بیکاری گیلان را درد بزرگ این استان نام برد و افزود: سال گذشته تنها یک‌درصد بیکاری استان کاهش یافت که این امر افتخارآمیز نیست.

وی اضافه کرد: بیکاری گیلان از 16.5 درصد به 15.5 درصد رسیده و این موضوع جای افتخار ندارد.

استاندار گیلان این استان را دارای سرمایه‌های طبیعی و ثروت‌هایی مانند تالاب نام برد و اذعان کرد: استانی که در سال 12 میلیون نفر را پذیرا می‌شود باید مشکلات اقتصادی آن کاهش یابد.

وی ترسیم عدالت به معنای واقعی و برجسته کردن طرح‌ها و ایده‌های خاص را جزو وظایف رسانه‌ها دانست و متذکر شد: در این صورت دنیای زیبایی ایجاد می‌شود.

هاشم‌نیا درباره وضعیت انحلال شورای رشت بیان کرد: تلاش کردیم تا با استفاده از اعضای علی‌البدل جلوی انحلال شورا گرفته شود اما از آنجا که بازداشت شش نفر از اعضای آن در زمان‌های مختلف صورت گرفت امکان رسیدن به اعضای علی‌البدل نبود.

*افتتاح 15 هزار واحد مسکن مهر گیلان در سفر چهارم دولت

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های زیاد انحلال شورا تشخیص داده شد، یادآور شد: امکان خطا در هر قشری وجود دارد و باید در صدد جبران آن برآییم.

استاندار گیلان اذعان کرد: برای برگرداندن فضای روحی و روانی و مشارکتی به شهر باید کارهای سهل‌الوصول انجام دهیم.

وی مشکل چای را اعتباری خواند و خاطرنشان کرد: تفویض اختیار به معنای اعتبار نیست و چای نیاز به اعتبار برای برطرف شدن مشکل دارد.

هاشم‌نیا از افتتاح 15 هزار واحد مسکن مهر استان در سفر چهارم هیئت دولت به گیلان خبر داد.

*خانه مطبوعات گیلان منحل شود

به گزارش فارس، در حاشیه نشست استاندار گیلان یکی از پیشکسوتان مطبوعات استان از هاشم‌نیا درباره فعالیت خانه مطبوعات گیلان انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت خانه مطبوعات گیلان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارشی تاکنون از نحوه فعالیت خانه ارائه نشده است.

این پیشکسوت مطبوعات، خواستار انحلال خانه مطبوعات گیلان از استاندار شد.

در نشست مذکور تعدادی از اعضای خانه مطبوعات گیلان و حتی افرادی که دیگر فعالیت رسانه‌ای ندارند نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول