اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم:

دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه نیست / بودجه دانشگاه را وزارت علوم و ورزش تامین می‌کنند

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم گفت: دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه تربیت بدنی نیست و نهاد هم‌تراز آن محسوب شده و با احداث این دانشگاه، ورزش کشور با تحول اساسی مواجه می‌شود.

دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه نیست / بودجه دانشگاه را وزارت علوم و ورزش تامین می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی طالب‌پور ظهر امروز در نشستی خبری در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در مشهد اظهار کرد: قطب ورزش دانشگاهی بودن تنها در ورزشگاه و پژوهشگاه نیست و کلنگ احداث دانشگاه تربیت بدنی در مشهد زده شد تا تمام آموزش‌های علمی و عملی از این نقطه به سایر استان‌های کشور منتقل شود.

طالب‌پور در ارتباط با قرار گرفتن این دانشگاه در ورزشگاه ثامن مشهد گفت: در ابتدا مطرح شده بود تا تمام زمین ورزشگاه ثامن در اختیار ساخت این دانشگاه قرار گیرد که با مخالفت ما رو به رو شد و مجاورت با بارگاه امام رضا(ع) و همچنین استفاده از امکانات ورزشی این ورزشگاه و امکان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی و آستان قدس رضوی سبب این انتخاب شد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم افزود: احداث دانشگاه تربیت بدنی در مشهد الزام حضور مدیران و اساتید این شهر را ایجاد نمی‌کند و از تمام اساتید و مدیران با تجربه تمام کشور در این دانشگاه استفاده می‌شود.

طالب‌پور با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی در چند سال اخیر در کسب مقام در المپیادهای ورزشی به خوبی فعالیت کرده و از این حیث برای ساخت دانشگاه علوم تربیت بدنی انتخاب شد، تصریح کرد: قطب ورزش دانشگاهی در مشهد تجمیع وحدت رویه میان دانشگاه علوم ورزشی، وزارت علوم و پژوهشگاه تربیت بدنی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه تربیت بدنی به دنبال جذب مربیان، داوران، اهالی رسانه، ورزشکاران قهرمان و افرادی که در عرصه‌ ورزشی حضور فعال دارند، بوده و مقاطع آموزشی سه‌گانه را برای آنها فراهم می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم با اشاره به مقاطع تحصیلی این دانشگاه گفت: جذب دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که در ادامه با توجه به نیاز جامعه و ارگان‌های ورزشی و استفاده از امکانات فدراسیون‌ها به راه‌اندازی مقطع دکتری نیز اقدام می‌شود.

طالب‌پور تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا تمام افرادی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند مستقیم وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه‌ها بر اساس نیاز فدراسیون‌های مختلف ایجاد می‌شود، یادآور شد: برای خروج از وضعیت تبدیل دانشجو به استاد و تولید علم محض، این دانشگاه با ایجاد رشته‌های مورد نیاز ورزش کشور با سه دانشکده آغاز به کار و تا هشت دانشکده و گروه تخصصی افزایش می‌یابد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ادامه داد: هشت دانشکده دانشگاه علوم ورزشی و تربیت بدنی شامل ورزش‌ها، صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی ورزشی، مربیگری و داوری، مدیریت ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری در ورزش و علوم انسانی در ورزش فعالیت می‌کند.

طالب‌پور در ارتباط با ردیف بودجه دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهار کرد: بودجه این دانشگاه از ردیف بودجه‌های دولتی دو وزارت علوم و ورزش، کمک‌های مالی کمیته المپیک، کمک مالی فدراسیون‌های و هیئت‌های ورزشی و درآمد اختصاصی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پس از کلنگ‌زنی این دانشگاه تصریح کرد: پس از مراسم کلنگ‌زنی با توجه به اراضی و مکان در اختیار گرفته شده، ایجاد ردیف بودجه مستقل، احداث ساختمان آموزشی و کتابخانه و خوابگاه، فراخوان جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری و نیازسنجی از دانشگاه‌های کشور برای ایجاد رشته‌های تحصیلی انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه تربیت بدنی نیست و نهاد هم‌تراز آن محسوب می‌شود و با احداث این دانشگاه ورزش کشور با تحول اساسی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/70022/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول