اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

وجود مرزها فرصتی بزرگ برای مبادلات تجاری است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مرزی بودن این استان با کشور افغانستان گفت: فعالیت خوب چهار بازارچه مرزی نشان می‌دهد مرز با یک کشور ناامن نه تنها برای ما تهدید نیست، بلکه یک فرصت برای انجام مبادلات تجاری محسوب می‌شود.

وجود مرزها فرصتی بزرگ برای مبادلات تجاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در همایش ملی «خراسان جنوبی، نظم و امنیت» در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: استان خراسان جنوبی به رغم داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان که همه دشمنان در آن حضور دارند، امن‌ترین استان کشور است.

وی تصریح کرد: علت امنیت موجود در استان فرهنگ بالای مردم آن، تفکر بسیجی حاکم بر ادارات و سنت‌های دینی و اسلامی قوی در بین مردم است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در حد بسیار بالا از دیگر عوامل توسعه پایدار است که خود زمینه‌ساز امنیت است.

رشید با اشاره به تعامل خوب بین دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی سبب تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه‌ها و جامعه علمی کشور با نیروهای انتظامی و امنیتی می‌شود که ثمرات خوبی را در آینده خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های نظامی و امنیتی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی باید در مباحث فرهنگی کشور نیز ورود پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در حد بسیار بالا از دیگر عوامل توسعه پایدار است که خود زمینه‌ساز امنیت است.

این مسئول به مبادلات صورت گرفته در برخی بازارچه‌های مرزی اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته 380 میلیون دلار مبادلات از بازارچه مرزی ماهیرود و میل 78 صورت گرفته که این رقم نشان از رشد 20 درصدی صادرات سال 91 نسبت به سال 90 است.

رشید با اشاره به نرخ بیکاری سال گذشته در استان اذعان داشت: نرخ بیکاری در سال 91 از 13 درصد در سال 90 به شش درصد رسیده است.

انتهای پیام/69014/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول