اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد

فناوری هسته‌ای عامل عزت ایران / ایران اسلامی مرزهای نوین دانش را در می‌نوردد

عضو کمیسیون انرژی مجلس فناوری هسته‌ای را موجب عزت و سرافرازی ایران اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی به مدد خودباوری و ایمان به خدا هر روز مرزهای نوین دانش را در می‌نوردد.

فناوری هسته‌ای عامل عزت ایران / ایران اسلامی مرزهای نوین دانش را در می‌نوردد

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هفت سال پیش در 20 فروردین 68 با وجود جنگ تمام‌عیار سیاسی، روانی و اقتصادی و فشار شدید قدرت‌های سلطه‌گر، تأسیسات هسته‌ای نطنز با 164 دستگاه سانتریفیوژ رسماً تولید اورانیوم غنی‌شده را آغاز کرده و ایران اسلامی به چرخه سوخت هسته‌ای دسترسی یافت.

وی گفت: این مهم موجبات عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان هشتمین کشور دارای فناوری غنی‌سازی اورانیوم فراهم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن تاریخ تا به امروز روز به روز بر درخشش جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به مرزهای نوین دانش افزوده شده است.

وی گفت: دشمن نه تنها با شهادت چند تن از دانشمندان جوان هسته‌ای نتوانست جلوی حرکت شتابنده فعالیت‌های هسته‌ای ایران اسلامی را بگیرد، بلکه خون پاک این شهیدان در رگ‌های جوانان برومند هسته‌ای جوشیدن گرفت و افتخارات هسته‌ای ایران را چندین برابر کرد.

* جوانان ایران دشمن را متحیر کرده‌اند

کارخانه‌ای ادامه داد: امروز به جای 164 دستگاه سانتریفیوژ نسل 1 که در نخستین سال فعالیت نصب شده بود خیل عظیم و گسترده‌ سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات نطنز و فردو قم مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: ایران اسلامی علاوه بر سوخت پنج درصدی به سوخت 20 درصدی نیز برای رآکتور تحقیقاتی تهران که رادیوداروی مورد نیاز بیش از 800 هزار بیمار را تأمین می‌کند دسترسی یافته و این چیزی است که برای دشمنان انقلاب غیر قابل تصور بود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس ادامه داد: در هفتمین سال این حماسه عظیم ملی، ایران اسلامی به افتخارات بزرگ دیگری دست یافته که از آن میان می‌توان به آغاز فعالیت مجتمع اورانیوم ساغند یزد با حجم 4.5 برابر شدن معادن اکتشافی کشور اشاره داشت.

وی از آغاز به کار تولید کیک زرد در اردکان یزد با ظرفیت 10 تن به 60 تن برای تأمین خوراک مورد نیاز کارخانه UCF اصفهان سخن گفت و ابراز داشت: رونمایی از پنج رادیوداروی جدید و همچنین آغاز به کار شتاب‌دهنده رودترون الکترون در تفت یزد از دیگر دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی است.

کارخانه‌ای با اشاره به فعالیت کاربردی کردن پرتوها در بناب در عرصه کشاورزی در رابطه با بهینه‌سازی بذر غلات و تولید پنبه و مرکبات پرمحصول و تولید دستگاه قابل حمل پرتوساز برای فعالیت گسترده در امر کشاورزی گفت: این دستاوردها جایگاه افتخارآمیزی را برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی رقم زده است.

* ایران با قدرت راه عزت خود را طی می‌کند

وی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران راه عزت و افتخار خود را در دفاع از دستاوردهای ارزشمند هسته‌ای همچنان قدرتمند ادامه خواهد داد و هرگز در برابر حیله‌های دشمن که بهانه فعالیت‌های هسته‌ای را در توطئه‌های خود قرار داده‌اند کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی سابقاً طی سال‌های 81 و 82 با توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای خود در راستای اعتمادسازی، ماهیت حیله‌گرانه غرب را به ملت‌های جهان نشان داد و ثابت کرد که آنها مخالف ایران اسلامی هستند نه ایران هسته‌ای.

انتهای پیام/89002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول