اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری البرز خبر داد

ایجاد ارائه تسهیلات برای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات غیرنفتی در استان البرز

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری البرز گفت: زمینه‌های لازم برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه صادرات غیرنفتی در این استان فراهم شد.

ایجاد ارائه تسهیلات برای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات غیرنفتی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یحیی رمضانی امروز در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی صادرات غیرنفتی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال حماسه اقتصادی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شد ایجاد زمینه‌های لازم برای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات غیرنفتی است.

وی ادامه داد: در این راستا برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان البرز و همچنین ارتقای سطح کیفی تولیدات، توجه به نیاز بازارهای هدف و توجه به افزایش کیفیت و تنوع بسته‌بندی امری مهم به شمار می‌رود.

این مسئول با تأکید بر روان‌سازی فرآیند صادرات افزود: برای بهره‌گیری از مشارکت تشکل‌های صادراتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید در شکل‌گیری و ایجاد پنجره واحد تجاری اقدام نماییم تا بتوانیم به سمت روان‌سازی فرآیند صادرات پیش برویم.

وی گفت: فراهم‌سازی تمامی امکانات در مبادی خروجی استان البرز برای استقرار تمامی دستگاه‌های مرتبط در حوزه صادرات و سایر حوزه‌های مربوط به آن، ارائه خدمات به صادرکنندگان در قالب برنامه‌ای مشخص و زمان‌بندی شده با کمترین زمان از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه مناسبی برای تسهیل در امور صادرکنندگان فراهم کند.

*سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی البرز بازنگری شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری البرز در بخشی دیگر از سخنان خود بر بازنگری سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی در آن استان تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار امسال «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» و شرایط اقتصادی موجود لزوم بازنگری سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی استان البرز ضرورتی است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد تا علاوه بر توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی استان نیز استفاده کرد.

رمضانی ادامه داد: به منظور جذب سهم بیشتر از بازار کشورها باید مزیت‌های رقابتی در تولید کالاهای صادرات‌محور را ایجاد کرد.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول