اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد

صادرات گل و گیاه مازندران در مرز 6 میلیون دلار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات گل و گیاه استان در سال گذشته به رقم 5 میلیون و 695 هزار دلار رسیده است.

صادرات گل و گیاه مازندران در مرز 6 میلیون دلار

مرتضی هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: صادرات گل و گیاه استان در سال 90 رقم 3 میلیون و 768 هزار دلار بوده که در سال گذشته به رقم 5 میلیون و 695 هزار دلار رسیده است.

وی افزود: صادرات گل و گیاه استان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن رشد ارزشی 51 درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات گل و گیاه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 26 درصد رشد داشت، اظهار داشت: صادرات گل و گیاه استان در سال 91 از رقم یک هزار و 494 تن به یک هزار و 881 تن افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران انواع گل و گیاه صادره را شاخه بریده، اصله درخت، درختچه و گیاهان آپارتمانی عنوان کرد.

هاشم‌پور با اشاره به کشورهای هدف صادرات گل و گیاه استان گفت: کشورهای cis نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر عراق و لبنان بازارهای هدف گل و گیاه استان هستند.

وی ظرفیت استان را در تولید و صادرات گل و گیاه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز بسیار مطلوب دانست و گفت: مازندران رتبه اول را در تولید گل‌های آپارتمانی، گلدانی و همچنین درختچه‌های زینتی و رتبه دوم در تولید گل‌های شاخه بریده را در سطح کشور دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران وجود بازارهای فوق‌العاده مناسب در کشورهای منطقه cis را فرصت خوبی برای صدور این محصول دانست.

هاشم‌پور تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های صادراتی در این بخش نظیر پایانه‌های صادراتی، ایجاد نمایشگاه‌های دائمی گل و گیاه، فرهنگ‌سازی مصرف گل و گیاهان طبیعی، جلوگیری از واردات بی‌رویه گل‌های مصنوعی در این بخش را از جمله برنامه‌های مهم استان برای توسعه صادرات گل و گیاه است.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول