اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

نام‌نویسی مسابقات ملی مهارت در کرمان آغاز شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ثبت‌نام چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت استان کرمان آغاز شده است و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نام‌نویسی مسابقات ملی مهارت در کرمان آغاز شد

مهدی ابراهیمی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی المپیاد ملی مهارت آغاز شده و جوانان علاقمند می‌توانند تا 27 اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان کرمان مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدان 11 دی ماه 68 به بعد و برای سایر رشته‌ها 11 دی ماه سال 71 به بعد است.

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: مسابقات مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مهارت در خرداد ماه، مرحله استانی در مرداد ماه و مرحله کشوری مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

ابراهیمی‌نژاد بیان داشت: چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در 29 رشته آموزشی شامل پلی‌مکانیک، تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک و مکاترونیک برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان عنوان کرد: همچنین آزمون در رشته‌های تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی چوبی، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش  CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی و فناوری مد برگزار می‌شود.

وی اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور را از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت عنوان کرد و افزود: برگزیدگان مرحله کشوری پس از گزینش نهایی از شرکت در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

به گزارش فارس، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار کرده و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند که هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود و در مسابقات 2013 آلمان امین ایرانمنش از استان کرمان در رشته اتومکانیک عضو تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/2446/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول